Produkty

Co Polacy kupują do ogrodu?

Do ogrodu polscy klienci kupują najczęściej meble ogrodowe, narzędzia, elementy architektury ogrodowej, a także baseny.

Co Polacy kupują do ogrodu?

Polscy konsumenci coraz chętniej inwestują w swoje ogrody. Najczęściej kupowanymi produktami są: meble ogrodowe, narzędzia, elementy architektury ogrodowej oraz baseny.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Polska jest w europejskiej czołówce pod względem liczby posiadanych ogrodów i działek. Nasi rodacy chętnie inwestują w ich wyposażenie, co znajduje odzwierciedlenie w rosnących wydatkach na produkty do ogrodu. Trend ten widać przede wszystkim w okresie wiosenno-letnim, kiedy sprzedaż akcesoriów ogrodowych, narzędzi, a także mebli osiąga szczyt.

Tendencję tę podkreślają również dane rynkowe. Wynika z nich, że branża ogrodnicza rozwija się w dynamicznym tempie. Rynek artykułów ogrodowych w Polsce w 2019 roku był wart 1,33 mld zł, natomiast w 2023 roku 1,6 mld zł. Oznacza to wzrost na poziomie ponad 20%.

Polacy wydają coraz więcej na pielęgnację ogrodów

Badania pokazują również, że Polacy wydają coraz więcej na rozwój swoich ogrodów. W 2022 roku średnia wartość jednego koszyka online przeznaczonego na artykuły ogrodowe wynosiła około 273 zł. W 2021 roku zaledwie 4% Polaków zdecydowało się na zakup artykułów ogrodowych w przedziale 251-500 zł. Rok później odsetek ten wzrósł do 17%. Dane te obrazują zmieniające się preferencje konsumenckie Polaków, którzy coraz chętniej przeznaczają środki na wyposażenie ogrodów.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Potwierdzają to także dane ERLI, platformy marketplace, z których wynika, że w II kwartale 2024 roku odnotowano nawet kilkusetprocentowe wzrosty sprzedaży produktów z kategorii Dom i Ogród. Największym zainteresowaniem cieszyły się baseny, których sprzedaż wzrosła o 117% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

Ten niesamowity wzrost popularności domowych basenów świadczy o rosnącym trendzie związanym przede wszystkim z coraz cieplejszym okresem letnim w Polsce. Wraz z rosnącymi cenami wycieczek i wyjazdów, wiele rodzin decyduje się na stworzenie przydomowych wodnych parków rozrywki, które są idealnym sposobem na schłodzenie się i spędzenie czasu w rodzinnym gronie. To pozwala im cieszyć się latem w komfortowych warunkach, bez konieczności wyjazdu – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI.

Co Polacy najchętniej kupują do ogrodu latem?

Wzrost zainteresowania artykułami ogrodowymi przełożył się na rekordy popularności w wielu kategoriach produktowych. Jak pokazują dane ERLI, w ostatnim czasie największy odsetek transakcji stanowiły meble ogrodowe. Kolejnymi popularnymi kategoriami są narzędzia, gdzie królują podkaszarki, kosiarki, a także opryskiwacze.

Wśród architektury ogrodowej najczęstszym wyborem są pergole czy szklarnie, a także drobne elementy wykończenia. Baseny cieszą się ogromnym zainteresowaniem szczególnie w upalne dni. Co ciekawe, do najpopularniejszych pozycji nie należą już proste dmuchane czy rozporowe baseny, ale duże stelażowe zbiorniki o średnicy powyżej 3 metrów, do których dołączane są pompy wody.

W tym roku wzrost zainteresowania ofertami z kategorii ogród nastąpił już na początku kwietnia, zaraz po świętach wielkanocnych. W tym czasie zaobserwowaliśmy blisko dwukrotny wzrost sprzedaży mebli ogrodowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Duży wzrost zainteresowania odnotowaliśmy również w przypadku basenów (+117%), a także narzędzi ogrodowych (+46%) – dodaje Katarzyna Kierach.