Branża

Black Friday w IKEA – Grupa Ingka oferuje alternatywę

Sekcja As-Is w IKEA.

Black Friday w IKEA – Grupa Ingka oferuje alternatywę

Przy okazji Black Week IKEA promuje meble z drugiej ręki i produkty z ekspozycji. W ten sposób Grupa Ingka proponuje klientom alternatywne podejście podczas Black Friday.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Przez ograniczony czas, od 25 listopada 2024 r., Grupa Ingka zaoferuje klientom zniżkę na produkty w sekcji As-Is. To tam przez cały rok można znaleźć zwroty, produkty z drugiej ręki i z ekspozycji – w niższej cenie niż nowe. Oferta będzie dostępna na wielu rynkach. Opiera się na poprzednich kampaniach, które zwiększyły świadomość kupujących. Koncern wspiera klientów w dawaniu drugiej szansy produktom, których już nie potrzebują. W Polsce Black Friday w IKEA również odwołuje się do znanych w ubiegłych latach kampanii sieci.

ZOBACZ TAKŻE: Zbliża się Black Friday: IKEA promuje zakupy z głową

Ciągle poszukujemy nowych sposobów, aby oferować naszym klientom niższe ceny, a ta limitowana oferta da im również szansę na przedłużenie żywotności produktu i nadanie mu drugiego życia. Obecnie około 10% światowego rynku używanych mebli domowych stanowią produkty IKEA – informuje Tolga Öncü, menedżer ds. sprzedaży detalicznej (COO) w Grupie Ingka.

Pozytywne konsekwencje Black Friday w IKEA

Od akcji w 2020 r. Grupa Ingka odnotowała powrót ponad miliona mebli do swoich sklepów w celu przedłużenia żywotności produktu.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Wciąż obserwujemy wzrost wskaźnika odsprzedaży mebli sprzedawanych z naszych obszarów As-Is, a w zeszłym roku odsprzedano ponad 36 milionów produktów. Przystępność cenowa i zrównoważony rozwój pozostają naszymi filarami w przyszłości – a to również oznacza, że ​​chcemy udostępniać nasze produkty i usługi większej liczbie osób – mówi Tolga Öncü.

Część „As-Is” w sklepach IKEA oferuje różnorodne produkty. Obszar ten jest nadal rozszerzany online, a usługa dostępna obecnie w 278 sklepach w 24 krajach.

Ta oferta daje nam kolejną wyjątkową okazję, aby wesprzeć klientów w dawaniu produktom IKEA drugiej szansy, a co ważniejsze, w utrzymaniu zasobów w użyciu przez dłuższy czas. Dzięki naszym rozmiarom i zasięgowi mamy miliony interakcji z konsumentami na całym świecie, a inicjatywy takie jak ta dają możliwość zwiększenia świadomości i zapewnienia wiedzy na temat naszych usług i platform. Może to pomóc klientom aktywnie uczestniczyć w działaniach i zachowaniach związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym – mówi Karen Pflug, Chief Sustainability Officer, Grupa Ingka.

Potencjał Grupy Ingka

Grupa Ingka cały czas poszukuje rozwiązań, które odpowiedzą na pytanie: jak utrzymać dobre rzeczy w ruchu? Jej ambicją jest przejście na biznes o obiegu zamkniętym. Chce to osiągnąć dzięki produktom i materiałom o najwyższej wartości, a konkretnie poprzez ich ponowne wykorzystanie, naprawę i recykling. Ma się do tego przyczynić również inwestycja RetourMatras w recykling materaców w celu uzyskania materiałów na nowe materace. Ponadto we we wrześniu sklepy detaliczne IKEA w Norwegii i Hiszpanii rozpoczęły testowanie nowego konceptu z artykułami używanymi w Madrycie i Oslo.

Dzięki działaniom detalicznym na 31 rynkach Grupa Ingka jest największym sprzedawcą detalicznym koncernu. Reprezentuje około 90% sprzedaży detalicznej IKEA. Ponadto jest strategicznym partnerem rozwijającym i wprowadzającym innowacje w biznesie oraz pomagającym w definiowaniu wspólnych strategii. Grupa Ingka jest również właścicielem i operatorem kanałów sprzedaży IKEA na podstawie umów franczyzowych z Inter IKEA Systems. Jej trzy obszary działalności to IKEA Retail, Ingka Investments i Ingka Centres.