Green Lanes chce pozyskać do 6,6 mln zł brutto na rozwój
29 września, 2025 2025-09-29 21:53Green Lanes chce pozyskać do 6,6 mln zł brutto na rozwój

Green Lanes chce pozyskać do 6,6 mln zł brutto na rozwój
Firma Green Lanes rozpoczyna proces pozyskania finansowania w drodze emisji Akcji Serii E. Spółka poinformowała, że jest o krok od rozpoczęcia komercjalizacji materiału Strumber®.
Green Lanes, producent ekologicznych i innowacyjnych materiałów Strumber®, wytwarzanych w oparciu o autorską technologię na bazie roślin jednorocznych, rozpoczął proces pozyskiwania finansowania w ramach oferty do 300 tys. akcji zwykłych na okaziciela serii E. Oferta przeprowadzona będzie w trybie subskrypcji prywatnej skierowanej do wybranych inwestorów, z wyłączeniem w całości prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Cena emisyjna została ustalona na 22 zł za akcję. Spółka planuje pozyskać do 6,6 mln zł brutto.
W sierpniu zakończyliśmy kluczowy etap naszego planu inwestycyjnego, obejmujący instalację głównej linii produkcyjnej w zakupionym w lutym zakładzie w Tarnawatce-Tartak, i jesteśmy o krok od rozpoczęcia komercjalizacji materiału Strumber®. Przygotowywana emisja akcji to kolejny, przewidziany w harmonogramie etap – stanowiący kontynuację finansowania uruchomienia zakładu Strumber® i przejścia do fazy rozruchu oraz komercjalizacji – informuje Piotr Pietras, współzałożyciel, akcjonariusz i prezes Zarządu Green Lanes.
Środki pozyskane z emisji firma przeznaczy przede wszystkim na dokończenie prac instalacyjnych w zakładzie. Mają one umożliwić rozpoczęcie produkcji materiału Strumber®. Pozyskany kapitał pozwoli także finansować działalność operacyjną do momentu rozpoczęcia sprzedaży, w tym zakup kluczowych materiałów.
Zgodnie z harmonogramem, którego realizacja przebiega bez zakłóceń, do końca bieżącego roku zainstalowana będzie kompletna infrastruktura produkcyjna, następnie planujemy rozruch wszystkich elementów linii technologicznej oraz testową produkcję Strumber® – dodaje Piotr Pietras.
Rozpoczęcie powtarzalnej sprzedaży komercyjnej ma się rozpocząć w pierwszym półroczu przyszłego roku. Docelowa wydajność linii wynosi do 10 tys. m³ materiału rocznie, natomiast celem na pierwszy rok jest uzyskanie ok. 3 tys. m³.
Warto dodać, że cel ten z nawiązką pokrywamy zawartymi już listami intencyjnymi. Obecnie pracujemy nad ich konwersją na konkretne zamówienia – podkreśla Piotr Pietras.
Jak będzie przebiegał proces pozyskiwania finansowania?
Plan inwestycyjny spółki zakłada łączne nakłady inwestycyjne na poziomie 19,4 mln zł. Do tej pory Green Lanes poniosła nakłady w wysokości ok. 9,9 mln zł, które obejmowały m.in. pierwszą ratę za zakupiony zakład produkcyjny (ok. 1,58 mln zł), zakup i instalację infrastruktury produkcyjnej (ok. 6,8 mln zł) oraz prace projektowe (ok. 1,5 mln z). Do uruchomienia produkcji konieczne są jeszcze:
- nakłady rzędu ok. 3,5 mln zł (zamknięcie ostatniej płatności za zakup linii do przygotowania surowca oraz kotła parowego,
- dokończenie prac instalacyjnych),
- w latach 2026-2027 niezbędne będzie wydatkowanie 6 mln zł – związanych z pełnym pokryciem kosztów nabycia zakupionego zakładu w Tarnawatce-Tartak.
Spółka zamierza sfinansować powyższe nakłady w oparciu o:
- posiadane środki pieniężne,
- środki pozyskane z emisji akcji serii E oraz innych źródeł finansowania (w tym kredytów, pożyczek, grantów i dotacji)
- z przepływów operacyjnych wypracowywanych po uruchomieniu produkcji Strumber®.
Emisja Akcji serii E stanowi część struktury finansowania przedsięwzięcia, dostarczając kapitału na zakończenie prac rozruchowych i przygotowanie do komercjalizacji.
Od początku 2025 r. spółka koncentrowała się na wyposażaniu zakupionego zakładu produkcyjnego w Tarnawatce-Tartak. Działania obejmowały remont hali i pomieszczeń biurowych oraz instalację linii produkcyjnej, stanowiącej kluczowy element całego procesu technologicznego. Aktualnie spółka finalizuje prace nad instalacją pozostałych elementów linii produkcyjnej, w tym urządzeń do wstępnego przygotowania surowca oraz kotła parowego, a także związane z rozbudową stacji transformatorowej oraz instalacji elektrycznej. Zabezpieczono ponadto dostawy niezbędnego surowca – łodyg konopi pochodzących z upraw prowadzonych na potrzeby przemysłu nasienniczego.
Co warto wiedzieć o Green Lanes?
Green Lanes jest producentem ekologicznych i innowacyjnych materiałów wytwarzanych w oparciu o autorską technologię na bazie roślin jednorocznych. Opracowany przez Grupę Green Lanes
i wytwarzany pod marką Strumber® nowy materiał w postaci innowacyjnej tarcicy stanowi atrakcyjny ekonomicznie, ekologiczny zamiennik dla drewna. Charakteryzuje się on zbliżonymi do drewna litego parametrami i lepszymi cechami fizyko-mechanicznymi niż inne konkurencyjne substytuty. Jednocześnie zachowuje wysokie właściwości wzornicze.
Produkty meblarskie z materiału Strumber® spotykają się z entuzjastycznym odbiorem na największych międzynarodowych wystawach i targach designu, w tym na Milano Design Week (Salone del Mobile Milano), Vienna Design Week, Dutch Design Week czy Łódź Design Week, gdzie Spółka nawiązuje cenne relacje biznesowe.
Koncepcja biznesowa i tempo rozwoju projektów Green Lanes spotkały się z uznaniem wielu gremiów. Uzyskały również liczne nominacje i nagrody, zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym. Wśród wyróżnień są m.in. Green Product Awards, Seoul Design Awards, EEC StartUp Challenge w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, Zielone Orły Innowacji Rzeczpospolitej, Huawei StartUp Challenge, programu mentoringowego Sebastiana Kulczyka InCredibles czy Kryształy Polskiej Gospodarki. Od 16 czerwca 2025 roku spółka notowana jest na rynku NewConnect.
ZOBACZ TAKŻE: Plany Green Lanes: debiut na New Connect i produkcja tarcicy
Niniejszy komunikat został sporządzony jako komentarz do raportu bieżącego Spółki 10/2025, opublikowanego w dniu 26 września 2025 r. w ESPI, w związku z tym, że Spółka uznała informację o rozpoczęciu procesu pozyskania finansowania jako spełniającą kryteria informacji poufnej w rozumieniu art. 7 MAR. Zarówno niniejszy komunikat, jak i raport bieżący, o którym mowa wyżej nie służą w żaden sposób, bezpośrednio ani pośrednio, promowaniu oferty, subskrypcji, objęcia lub nabycia Akcji Serii E i nie stanowią reklamy, ani materiału promocyjnego przygotowanego lub publikowanego przez Spółkę dla potrzeb promocji Oferty Akcji Serii E, ani w celu zachęcenia inwestorów, bezpośrednio czy pośrednio, do objęcia lub nabycia Akcji Serii E.

