Branża

IKEA z własnym pomysłem na Black Friday

Ogólnopolska kampania IKEA „Green Black Friday” wystartowała 21 listopada 2022 r. i potrwa do 11 grudnia 2022 r.

IKEA z własnym pomysłem na Black Friday

Podczas Black Friday rynek zachęca konsumentów do polowania na promocje. IKEA nie bierze w tym udziału, a korzystając z okazji inspiruje do robienia odpowiedzialnych zakupów.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

IKEA na ten dzień, ale nie tylko na Black Friday, ma własny pomysł i skupia się na zachęcaniu klientów do odpowiedzialnych wyborów. Swoim klientom w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” oferuje odkupienie niepotrzebnych mebli lub zakup używanych przedmiotów z pewnego i sprawdzonego źródła, jakim jest IKEA circular hub.

Nie dla Black Friday, tak dla odpowiedzialnych zakupów

Jak można dać meblom drugie życie? Sprzedając te już niepotrzebne i zyskując do 50% ich wartości lub kupując używane z korzyścią dla nich i dla siebie.

Usługę „Oddaj i Zyskaj” IKEA wprowadziła już w listopadzie 2021 r. i od tego czasu stale ją rozwija. Niedawno marka stworzyła także circular hub online, dzięki któremu można przeglądać dostępne produkty w danym sklepie, zarezerwować wybrany artykuł na 24 godziny i w tym czasie odebrać go oraz zapłacić na miejscu.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

ZOBACZ TAKŻE: IKEA Retail w Polsce ogłasza wyniki finansowe

Od grudnia 2021 r. do września 2022 r. w ramach usługi „Oddaj i Zyskaj” nadaliśmy drugie życie prawie tysiącowi produktów. Wiemy, że to dobre rozwiązanie zarówno dla planety, jak i portfeli naszych klientów i klientek, dlatego przez ostatnie miesiące pracowaliśmy nad jego rozwojem. Między innymi, stworzyliśmy cyfrową wersję circular hub. Warto tutaj podkreślić, że Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, jeśli chodzi o liczbę produktów, które zyskują nowy dom, dzięki tejże wersji. W działach circular hub w Polsce od kwietnia br. sprzedaliśmy już ponad 6000 produktów. W roku finansowym 2021 na całym świecie udało się uratować ponad 42 mln produktów, z czego 32 mln poprzez ponowną sprzedaż, m.in. właśnie w tych działach – mówi Agata Czachórska, dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska.

Zamiast Black Friday oddawanie mebli do IKEA

Niepotrzebny regał, szafka RTV, która nie pasuje do nowego wystroju, biurko, z którego wyrosło już dziecko – te i inne niepotrzebne lub niechciane już meble, zakupione nie wcześniej niż w 2016 roku, można przynieść do sklepu i odzyskać nawet do 50% ich wartości na karcie refundacyjnej IKEA. Co więcej, marka rozumie, jak szybko zmieniają się potrzeby rosnących dzieci, za którymi czasem trudno jest nadążyć organizacyjnie i finansowo, dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców, od tego roku poszerzyła listę produktów, które mogą zostać odsprzedane o meble dziecięce. Teraz biurka, szafki, łóżka czy krzesełka, z których dzieci wyrastają szybko, można przekazać dalej i przedłużyć ich życie. Szczegółowe informacje, wykaz mebli dostępnych w usłudze oraz zasady wyceny i działania karty refundacyjnej dostępne są na stronie IKEA.pl i w Aplikacji Mobilnej IKEA.

Kupowanie z zaufanego źródła

Jak pokazują badania ponad 70% Polaków deklaruje, że kupuje rzeczy z drugiej ręki, a 84% twierdzi, że takie działanie jest oznaką zaradności i sposobem na zaoszczędzenie . W obszarze produktów dziecięcych 44% Polaków zanim podejmie decyzję o zakupie nowych produktów, najpierw sprawdza opcję zakupu produktów używanych, a 40% badanych deklaruje, że kupuje rzeczy używane dla swoich dzieci . Zainteresowanie produktami z drugiej ręki wyraźnie widać na platformach sprzedażowych, forach i grupach w mediach społecznościowych. IKEA w swoich circular hub daje klientom możliwość kupienia używanych mebli z zaufanego źródła, bez ryzyka i niespodzianek. Co więcej, wszystkie meble kupione w dziale circular hub podlegają rękojmi.