Jak Signal Meble definiuje i adaptuje nowoczesność w strategii rozwoju dzięki technologii
20 października, 2025 2025-10-17 13:39Jak Signal Meble definiuje i adaptuje nowoczesność w strategii rozwoju dzięki technologii

Jak Signal Meble definiuje i adaptuje nowoczesność w strategii rozwoju dzięki technologii
W 2025 roku rynek nie pozostawia złudzeń – aż 89% konsumentów oczekuje płynnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach. Kluczową częścią takiego doświadczenia jest interaktywna, wykorzystująca wizualizacje 3d i ar prezentacja produktów, dzięki której firmy osiągają nawet 94% wyższą konwersję i generują 35% mniej zwrotów (ar retail & e-commerce research report 2025).
W branży meblarskiej zakup to proces długofalowy, oparty na danych wizualnych. To wyznacza kierunek strategii na najbliższe lata. Signal Meble – firma posiadająca ponad 30 lat doświadczenia w branży meblarskiej, zdecydowała się wejść na nowy etap cyfrowej transformacji. Wykorzystując platformę ARLITY, Signal Meble wdrożył nowoczesną Strefę Architekta – rozbudowane środowisko PIM z biblioteką modeli 3D, funkcją podglądu 3D i wizualizacji produktów w Rozszerzonej Rzeczywistości. Strefa Architekta świetnie wpisała się w strategię omnichannel marki, stając się narzędziem dla projektantów wnętrz, e-commerce, oraz handlowców, dystrybutorów i klientów końcowych.
To przykład strategicznego podejścia do omnichannel, w którym nowoczesna technologia nie jest celem, lecz środkiem do realizacji planów marki – budowy lojalności, wzrostu sprzedaży, optymalizacji kosztów wizualizacji oferty produktowej i ekspansji na nowe kanały dystrybucji.
Zasoby dla architektów, partnerów B2B i klientów końcowych
Strefa Architekta Signal Meble to więcej, niż biblioteka modeli 3D dla architektów. To interaktywne środowisko pracy dla projektantów, partnerów biznesowych i źródło danych e-commerce – ze specyfikacjami i materiałami marketingowymi. Integracja z interaktywną bazą danych PIM 3D, stanowiącą core ekosystemu ARLITY x Signal Meble, zasila narzędzia wizualizacji – podgląd 3D i aplikację Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).
Podgląd 3D działa szybko i płynnie przez przeglądarkę (82% użytkowników aktywuje i ogląda produkty w wizualizacji 3D na stronach produktowych (dane: cgibackgrounds.com), a mobilna aplikacja AR pozwala użytkownikowi zyskać realną wizję mebla we własnej przestrzeni. To kompleksowe wsparcie B2B i B2C, które zaczyna się na inspiracji, a kończy na konwersji i lojalności klienta.
Zaangażowanie w cyfrową prezentację
Dane analityczne w panelu administracyjnym ARLITY dla Signal Meble wskazują miesięcznie niemal 750 sesji podglądu 3D, około 200 uruchomień aplikacji AR oraz 3.000 wejść do Strefy Architekta. Co więcej, w bazie firmy jest już ok. 1.500 aktywnych projektantów logujących się regularnie do Strefy Architekta, pobierających modele i wykorzystujących narzędzia wizualizacji 3D i AR. Liczby te stale wzrastają, a dane obejmują dopiero kilka miesięcy od wdrożenia.
Ale to nie tylko liczby – to zaangażowanie. Wiedza o tym, które modele są najczęściej pobierane i wyświetlane, pozwala Signalowi optymalizować ofertę w czasie rzeczywistym i lepiej docierać do klientów i partnerów.
Odpowiedź na potrzebę optymalizacji kosztów
Zastosowanie podglądu 3D i bazy modeli Strefy Architekta to istotna budżetowo optymalizacja związana z wizualizacjami produktów, której Signal Meble oczekiwał decydując się na adaptację technologiczną.
Signal to marka o bardzo szerokim portfolio, która regularnie aktualizuje swoją ofertę o nowe produkty. Dla tak dużych marek generowanie nowych wizualizacji, renderów i organizacja sesji foto-video, by odpowiednio zaprezentować ofertę, to proces czasochłonny i kosztowny. Tutaj ARLITY wykazało się gotowością do obsługi wyzwań, jakie niesie ze sobą współpraca z dużym rynkowym graczem. Dzięki współpracy z ARLITY 3D Studio i wykorzystaniu narzędzi 3D/AR, dział produktowy i marketing Signal Meble mogą dużo szybciej reagować na zmiany w ofercie, bazując na modelach 3D – czas przygotowania materiałów marketingowych skraca się z tygodni do godzin. Koszty produkcji materiałów wizualnych mogą zostać obniżone nawet o 90% po przyjęciu kompleksowej strategii zastąpienia ich wirtualnymi modelami 3D i cyfrowymi renderami (dane: ARLITY, ROI 3D 2024).

Doświadczenia klientów i ekspansja kanałów sprzedaży
Doświadczenie klientów B2B jak i B2C to punkt zwrotny. Technologia AR i 3D przekłada się na realne decyzje zakupowe i kontrakty. Jeden, zintegrowany z ERP i wewnętrznymi procesami Signal Meble ekosystem technologiczny staje się podstawą funkcjonowania kolejnych kanałów dystrybucji, informacji i promocji – interaktywny katalog produktowy online w postaci aplikacji AR, platforma PIM 3D dla logistyki i dystrybucji partnerskiej, biblioteka modeli 3D dla architektów i podgląd 3D o szerokim zastosowaniu w B2B i B2C. Wszystko spójne, logiczne i dające rzetelne dane analityczne, niezbędne w rozliczaniu działań i planowaniu kolejnych kroków biznesowych.
Baza technologiczna jaką Signal Meble osiągnął dzięki wdrożeniu narzędzi 3D i AR, pozwala zrealizować następny punkt strategii rozwoju. Na potrzeby prezentacji kolejnej kategorii produktowej marki, obejmującej meble modułowe, firma zdecydowała się na wykorzystanie konfiguratora 3D/ AR od ARLITY.

Strategiczne spojrzenie i technologia w odpowiedzi na potrzeby biznesu
Wdrożenie Strefy Architekta i narzędzi ARLITY to przemyślany element naszej strategii rozwoju i aktualnie jeden z jej filarów. Jako producent, chcemy docierać z ofertą do architektów, dystrybutorów i klientów końcowych w sposób spójny, ciągły i osiągając odpowiednie cele biznesowe. Analizy rynkowe jakie prowadzimy, także w skali globalnej, pozwalają nam z dużą trafnością obierać kolejne cele i drogi ich osiągnięcia. Postawiliśmy na innowacyjne technologie, które nie tylko w nowoczesny sposób pokazują nas jako markę, ale też dają możliwości prezentacji szerokiej oferty produktów, przekładając się na realne wyniki sprzedażowe – co już po kilku miesiącach dostrzegamy w naszych wynikach finansowych – wyjaśnia Tomasz Jedlikowski z Działu Marketingu Signal Meble, odpowiedzialny za działania związane z wdrożeniami innowacji.
Punktem wyjścia dla Signal Meble było efektywne wykorzystanie posiadanych już przez firmę modeli 3D we wszystkich kanałach i w relacji ze wszystkimi grupami klientów i partnerów marki. Cele strategiczne w poszczególnych kanałach zostały sprecyzowane przez każdy z działów firmy – wyższa konwersja online, eliminacja zwrotów, usprawnienie obsługi klienta B2B, jednolity system i dostęp do danych dla wszystkich jednostek w przedsiębiorstwie, czytelne i rzetelne dane analityczne oraz optymalizacja kosztów, nowoczesna prezentacja produktów w kontekście marketingowym i handlowym – idea wirtualnego showroomu i katalogu. ARLITY udało się spełnić założenia, dodając do nich jeszcze kolejne wartości i odpowiadając też na mniej spodziewane wyzwania rynkowe.
Zaplanowana gotowość na zmiany
W obliczu turbulencji w branży meblarskiej, wiele firm zdecydowało się na inwestycje w e-commerce, przebudowanie strategii i liczne rewolucyjne zmiany, które nie były ujęte w pierwotnych strategiach. Te zmiany stały się koniecznością, na które Signal Meble zdążył się przygotować, inwestując w technologie 3D, Rozszerzoną Rzeczywistość i kompleksową Platformę technologiczną ARLITY, spójną ze strategią omnichannel.
Firmy, które zwlekają z adaptacją technologiczną i e-commerce, ryzykują stagnację. My, dzięki szczegółowym analizom i technologii, osiągamy nowe cele i umacniamy pozycję rynkową. Idąc za ciosem, kierując się danymi liczbowymi, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu konfiguratora 3D/AR od ARLITY, który jest bezpośrednią odpowiedzią na rozszerzenie naszej oferty produktowej – dodaje Tomasz Jedlikowski.
Rynek meblarski – szanse, zagrożenia i przyszłość efurniture
Globalne trendy są jednoznaczne – Rozszerzona Rzeczywistość (AR), wizualizacje 3D i narzędzia takie jak PIM 3D i Strefa Architekta to już nie przyszłość – to obecny standard efurniture i nowoczesnych platform producentów. Według najnowszych danych, rynek zakupowy wspierany AR osiągnął ok. 4.912 mln USD w 2024 r., a do 2032 r. ma wzrosnąć do 36.516 mln USD. W sektorze AR Shopping (procesy zakupowe wspomagane technologiami 3D/AR) udział branży meblowej wynosił 25,5 % w 2023 r. To bardzo wyraźnie wskazuje rosnące zainteresowanie wizualnymi doświadczeniami zakupowymi w tym segmencie (dane: Market.us).
Signal meble wzorem adaptacji technologii w omnichannel
Signal Meble pokazuje, jak krok po kroku wdrożyć technologie i mierzyć sukces, konsekwentnie współpracując z doświadczonym dostawcą kompleksowego oprogramowania. Mierzenie KPI dzięki zaawansowanej analityce, analiza aktywności użytkowników, budowanie społeczności architektów, szkolenie handlowców, rozbudowa katalogu modeli — to logiczne, przemyślane działania strategiczne, wykorzystujące nowoczesne technologie. Taka adaptacja, z wykorzystaniem technologii ARLITY, niezależnie od wyjściowej skali biznesu Klienta, otwiera nowe kanały sprzedaży, buduje odporność na kryzysy i umożliwia dynamiczny, stabilny rozwój.
ZOBACZ TAKŻE: Sprzedawaj zanim wyprodukujesz – jak konfiguratory 3D odwracają model sprzedaży mebli.