Branża

Jak Signal Meble definiuje i adaptuje nowoczesność w strategii rozwoju dzięki technologii

Panel administracyjny platformy ARLITY dla Signal Meble – dane o wizualizacjach 3D i aktywności użytkowników

Jak Signal Meble definiuje i adaptuje nowoczesność w strategii rozwoju dzięki technologii

W 2025 roku rynek nie pozostawia złudzeń – aż 89% konsumentów oczekuje płynnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach. Kluczową częścią takiego doświadczenia jest interaktywna, wykorzystująca wizualizacje 3d i ar prezentacja produktów, dzięki której firmy osiągają nawet 94% wyższą konwersję i generują 35% mniej zwrotów (ar retail & e-commerce research report 2025).

W branży meblarskiej zakup to proces długofalowy, opar­ty na danych wizualnych. To wyznacza kierunek strategii na najbliż­sze lata. Signal Meble – firma posiadająca ponad 30 lat doświadczenia w branży me­blarskiej, zdecydowała się wejść na nowy etap cyfrowej transformacji. Wykorzystu­jąc platformę ARLITY, Signal Meble wdro­żył nowoczesną Strefę Architekta – roz­budowane środowisko PIM z biblioteką modeli 3D, funkcją podglądu 3D i wizuali­zacji produktów w Rozszerzonej Rzeczy­wistości. Strefa Architekta świetnie wpi­sała się w strategię omnichannel marki, stając się narzędziem dla projektantów wnętrz, e-commerce, oraz handlowców, dystrybutorów i klientów końcowych.

To przykład strategicznego podejścia do omnichannel, w którym nowoczesna tech­nologia nie jest celem, lecz środkiem do re­alizacji planów marki – budowy lojalności, wzrostu sprzedaży, optymalizacji kosztów wizualizacji oferty produktowej i ekspansji na nowe kanały dystrybucji.

Zasoby dla architektów, partnerów B2B i klientów końcowych

Strefa Architekta Signal Meble to wię­cej, niż biblioteka modeli 3D dla architek­tów. To interaktywne środowisko pracy dla projektantów, partnerów biznesowych i źródło danych e-commerce – ze specy­fikacjami i materiałami marketingowymi. Integracja z interaktywną bazą danych PIM 3D, stanowiącą core ekosystemu AR­LITY x Signal Meble, zasila narzędzia wi­zualizacji – podgląd 3D i aplikację Rozsze­rzonej Rzeczywistości (AR).

Podgląd 3D działa szybko i płynnie przez przeglądarkę (82% użytkowników aktywuje i ogląda produkty w wizualiza­cji 3D na stronach produktowych (dane: cgibackgrounds.com), a mobilna aplika­cja AR pozwala użytkownikowi zyskać re­alną wizję mebla we własnej przestrzeni. To kompleksowe wsparcie B2B i B2C, któ­re zaczyna się na inspiracji, a kończy na konwersji i lojalności klienta.

Zaangażowanie w cyfrową prezentację

Dane analityczne w panelu admini­stracyjnym ARLITY dla Signal Meble wskazują miesięcznie niemal 750 sesji podglądu 3D, około 200 uruchomień apli­kacji AR oraz 3.000 wejść do Strefy Archi­tekta. Co więcej, w bazie firmy jest już ok. 1.500 aktywnych projektantów logują­cych się regularnie do Strefy Architekta, pobierających modele i wykorzystujących narzędzia wizualizacji 3D i AR. Liczby te stale wzrastają, a dane obejmują dopiero kilka miesięcy od wdrożenia.

Ale to nie tylko liczby – to zaangażo­wanie. Wiedza o tym, które modele są naj­częściej pobierane i wyświetlane, pozwala Signalowi optymalizować ofertę w czasie rzeczywistym i lepiej docierać do klientów i partnerów.

Odpowiedź na potrzebę optymalizacji kosztów

Zastosowanie podglądu 3D i bazy mo­deli Strefy Architekta to istotna budżetowo optymalizacja związana z wizualizacjami produktów, której Signal Meble oczekiwał decydując się na adaptację technologiczną.

Signal to marka o bardzo szerokim portfolio, która regularnie aktualizuje swoją ofertę o nowe produkty. Dla tak du­żych marek generowanie nowych wizu­alizacji, renderów i organizacja sesji fo­to-video, by odpowiednio zaprezentować ofertę, to proces czasochłonny i kosztow­ny. Tutaj ARLITY wykazało się gotowością do obsługi wyzwań, jakie niesie ze sobą współpraca z dużym rynkowym graczem. Dzięki współpracy z ARLITY 3D Studio i wykorzystaniu narzędzi 3D/AR, dział produktowy i marketing Signal Meble mogą dużo szybciej reagować na zmiany w ofercie, bazując na modelach 3D – czas przygotowania materiałów marketingo­wych skraca się z tygodni do godzin. Kosz­ty produkcji materiałów wizualnych mogą zostać obniżone nawet o 90% po przyję­ciu kompleksowej strategii zastąpienia ich wirtualnymi modelami 3D i cyfrowymi renderami (dane: ARLITY, ROI 3D 2024).

Konfigurator 3D ARLITY dla Signal Meble – interaktywny podgląd i prezentacja oferty mebli

Doświadczenia klientów i ekspansja kanałów sprzedaży

Doświadczenie klientów B2B jak i B2C to punkt zwrotny. Technologia AR i 3D przekłada się na realne decyzje zakupo­we i kontrakty. Jeden, zintegrowany z ERP i wewnętrznymi procesami Signal Meble ekosystem technologiczny staje się pod­stawą funkcjonowania kolejnych kana­łów dystrybucji, informacji i promocji – interaktywny katalog produktowy online w postaci aplikacji AR, platforma PIM 3D dla logistyki i dystrybucji partnerskiej, bi­blioteka modeli 3D dla architektów i pod­gląd 3D o szerokim zastosowaniu w B2B i B2C. Wszystko spójne, logiczne i dają­ce rzetelne dane analityczne, niezbędne w rozliczaniu działań i planowaniu kolej­nych kroków biznesowych.

Baza technologiczna jaką Signal Me­ble osiągnął dzięki wdrożeniu narzędzi 3D i AR, pozwala zrealizować następny punkt strategii rozwoju. Na potrzeby prezenta­cji kolejnej kategorii produktowej marki, obejmującej meble modułowe, firma zde­cydowała się na wykorzystanie konfigura­tora 3D/ AR od ARLITY.

Konfigurator 3D ARLITY dla Signal Meble – interaktywny podgląd i prezentacja oferty mebli

Strategiczne spojrzenie i technologia w odpowiedzi na potrzeby biznesu

Wdrożenie Strefy Architekta i narzędzi ARLITY to przemyślany element naszej stra­tegii rozwoju i aktualnie jeden z jej filarów. Jako producent, chcemy docierać z ofertą do architektów, dystrybutorów i klientów koń­cowych w sposób spójny, ciągły i osiągając odpowiednie cele biznesowe. Analizy rynko­we jakie prowadzimy, także w skali global­nej, pozwalają nam z dużą trafnością obierać kolejne cele i drogi ich osiągnięcia. Postawi­liśmy na innowacyjne technologie, które nie tylko w nowoczesny sposób pokazują nas jako markę, ale też dają możliwości prezen­tacji szerokiej oferty produktów, przekładając się na realne wyniki sprzedażowe – co już po kilku miesiącach dostrzegamy w naszych wy­nikach finansowych – wyjaśnia Tomasz Je­dlikowski z Działu Marketingu Signal Me­ble, odpowiedzialny za działania związane z wdrożeniami innowacji.

Punktem wyjścia dla Signal Meble było efektywne wykorzystanie posiadanych już przez firmę modeli 3D we wszystkich ka­nałach i w relacji ze wszystkimi grupami klientów i partnerów marki. Cele strate­giczne w poszczególnych kanałach zosta­ły sprecyzowane przez każdy z działów fir­my – wyższa konwersja online, eliminacja zwrotów, usprawnienie obsługi klienta B2B, jednolity system i dostęp do danych dla wszystkich jednostek w przedsiębior­stwie, czytelne i rzetelne dane analityczne oraz optymalizacja kosztów, nowoczesna prezentacja produktów w kontekście mar­ketingowym i handlowym – idea wirtual­nego showroomu i katalogu. ARLITY udało się spełnić założenia, dodając do nich jesz­cze kolejne wartości i odpowiadając też na mniej spodziewane wyzwania rynkowe.

Zaplanowana gotowość na zmiany

W obliczu turbulencji w branży me­blarskiej, wiele firm zdecydowało się na inwestycje w e-commerce, przebudowa­nie strategii i liczne rewolucyjne zmiany, które nie były ujęte w pierwotnych strate­giach. Te zmiany stały się koniecznością, na które Signal Meble zdążył się przygo­tować, inwestując w technologie 3D, Roz­szerzoną Rzeczywistość i kompleksową Platformę technologiczną ARLITY, spójną ze strategią omnichannel.

Firmy, które zwlekają z adaptacją tech­nologiczną i e-commerce, ryzykują sta­gnację. My, dzięki szczegółowym analizom i technologii, osiągamy nowe cele i umac­niamy pozycję rynkową. Idąc za ciosem, kie­rując się danymi liczbowymi, podjęliśmy de­cyzję o wdrożeniu konfiguratora 3D/AR od ARLITY, który jest bezpośrednią odpowie­dzią na rozszerzenie naszej oferty produkto­wej – dodaje Tomasz Jedlikowski.

Rynek meblarski – szanse, zagrożenia i przyszłość efurniture

Globalne trendy są jednoznaczne – Rozszerzona Rzeczywistość (AR), wizu­alizacje 3D i narzędzia takie jak PIM 3D i Strefa Architekta to już nie przyszłość – to obecny standard efurniture i nowo­czesnych platform producentów. Według najnowszych danych, rynek zakupowy wspierany AR osiągnął ok. 4.912 mln USD w 2024 r., a do 2032 r. ma wzrosnąć do 36.516 mln USD. W sektorze AR Shopping (procesy zakupowe wspomagane techno­logiami 3D/AR) udział branży meblowej wynosił 25,5 % w 2023 r. To bardzo wyraź­nie wskazuje rosnące zainteresowanie wi­zualnymi doświadczeniami zakupowymi w tym segmencie (dane: Market.us).

Signal meble wzorem adaptacji technologii w omnichannel

Signal Meble pokazuje, jak krok po kro­ku wdrożyć technologie i mierzyć suk­ces, konsekwentnie współpracując z do­świadczonym dostawcą kompleksowego oprogramowania. Mierzenie KPI dzięki zaawansowanej analityce, analiza aktyw­ności użytkowników, budowanie społecz­ności architektów, szkolenie handlowców, rozbudowa katalogu modeli — to logicz­ne, przemyślane działania strategiczne, wykorzystujące nowoczesne technologie. Taka adaptacja, z wykorzystaniem tech­nologii ARLITY, niezależnie od wyjściowej skali biznesu Klienta, otwiera nowe kana­ły sprzedaży, buduje odporność na kryzysy i umożliwia dynamiczny, stabilny rozwój.

ZOBACZ TAKŻE: Sprzedawaj zanim wyprodukujesz – jak konfiguratory 3D odwracają model sprzedaży mebli.