Branża

MAAG Polska: przykład firmy, która inwestuje, gdy inni się wahają

Wizualizacja nowego obiektu produkcyjno-magazynowego MAAG Polska.

MAAG Polska: przykład firmy, która inwestuje, gdy inni się wahają


W czasach, gdy wiele branż zmaga się ze spadkami sprzedaży, a niepewność gospodarcza i globalne kryzysy stawiają przed przedsiębiorstwami coraz większe wyzwania, MAAG Polska rozpoczyna rozbudowę fabryki.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Po 20 latach działalności, firma ogłosiła jedną z największych inwestycji w swojej historii. Warta 12 mln zł rozbudowa fabryki w Zabrzu, która znacząco zwiększy jej moce produkcyjne i otworzy nowe rynki.

2025 rok to nie tylko okrągły jubileusz MAAG Polska, ale moment strategicznego przyspieszenia. Mimo spowolnienia w branży meblarskiej, MAAG inwestuje w rozbudowę zakładu w Zabrzu i wchodzi na nowe rynki. Firma od początku postawiła na produkcję obrzeży meblowych z PVC. Dziś dysponuje siedmioma liniami produkcyjnymi i eksportuje nawet 75% swojego wolumenu produkcji. Jej oferta obejmuje wszystkie standardowe rozmiary, struktury i dekory obrzeży odpowiadające trendom rynkowym – od klasycznych drewnopodobnych po modne matowe wykończenia.

Inwestycja za 12 mln zł podstawą dywersyfikacji

W październiku 2025 r. MAAG Polska rozpoczyna inwestycję, której wartość wynosi 12 mln zł. Projekt obejmuje budowę hali produkcyjno-magazynowej o powierzchni 375 m² oraz uruchomienie dwóch nowych, w pełni zautomatyzowanych linii produkcyjnych. To właśnie w ramach nowego procesu produkcyjnego powstawać będzie innowacyjny produkt – MAAGtherm® Profil, listwa transportowo-montażowa dedykowana stolarce otworowej.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

To rozwiązanie, opracowane przez dział R&D spółki, odpowiada na potrzeby energooszczędnego budownictwa. Dzięki niskiemu współczynnikowi przenikania ciepła zwiększa izolacyjność montażu, a jego modułowa konstrukcja z zamkiem i różnymi wypełnieniami pozwala na elastyczne dopasowanie do wymagań inwestycji – wskazuje Michał Nowrotek, prezes MAAG Polska.

Automatyzacja i cyfryzacja, czyli produkcja w standardzie 4.0

Nowa inwestycja wpisuje się w kierunek gospodarki 4.0. Linie wyposażone zostaną w systemy koekstruzji, cyfrową kontrolę procesu i zintegrowane sterowanie. Produkcja będzie monitorowana w czasie rzeczywistym, a urządzenia takie jak drukarki, etykieciarki, systemy znakowania czy terminale zapewnią pełną identyfikowalność i archiwizację danych.

Automatyzacja i digitalizacja mają przynieść nie tylko wzrost efektywności i jakości, lecz także większą elastyczność produkcji, co w obliczu zmiennych trendów i sezonowości w budownictwie stanowi istotną przewagę konkurencyjną – dodaje prezes MAAG Polska.

Ekologia i gospodarka obiegu zamkniętego

Projekt w Zabrzu został zaplanowany zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego. Nowe linie umożliwią ponowne wykorzystanie odpadów PVC z produkcji obrzeży jako surowca wtórnego. Co więcej, same listwy MAAGtherm® Profil będą zawierały recyklat, co obniży ślad węglowy i ograniczy ilość odpadów.

Firma wdroży także szereg rozwiązań energooszczędnych, takich jak system free-coolingu, agregaty wysokiej sprawności, kompensację mocy biernej czy kolektory słoneczne. Nie tylko poprawi to efektywność energetyczną zakładu, ale również wpisze się w regionalne cele transformacji ekologicznej.

Silny wyprzedza pod górę

Rozbudowa fabryki oznacza nowe miejsca pracy – zarówno w produkcji, jak i w dziale badawczo-rozwojowym czy obsłudze technicznej. To także szansa na rozwój kompetencji lokalnych kadr i wzmocnienie konkurencyjności regionu.

Rozbudowa zakładu w Zabrzu to nie tylko kolejny krok w rozwoju MAAG Polska – to deklaracja, że przyszłość należy do firm, które potrafią inwestować, gdy inni się wahają.

ZOBACZ TAKŻE: Nowa hala i miejsca pracy: MAAG Polska inwestuje 12 mln zł

Silny wyprzedza pod górę. Chcemy zakończyć inwestycję i być gotowi z nowymi produktami w momencie, gdy rynek odbije. Nasza historia to dowód na to, że konsekwentne inwestowanie w jakość, technologię i dywersyfikację pozwala firmie nie tylko przetrwać trudne czasy, ale też wyprzedzać konkurencję. W obliczu globalnych wyzwań podejmujemy odważne decyzje, umacniające naszą pozycję – zarówno w branży meblarskiej, jak i w nowych sektorach, do których właśnie wchodzimy – podkreśla Michał Nowrotek.