Branża

Oszczędzanie energii według JYSK

jak wyglada oszczedzanie energii przez JYSK

Oszczędzanie energii według JYSK


Jaki patent ma JYSK na oszczędzanie energii we wszystkich krajach, w których operuje sieć? Jako firma odpowiedzialna społecznie kładzie nacisk na zmniejszanie zużycia energii elektrycznej oraz większą kontrolę urządzeń regulujących temperaturę.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

W przypadku sieci JYSK oszczędzanie energii elektrycznej oraz zwiększona regulacja temperatury dotyczą ponad 3200 sklepów, 10 centrów dystrybucji i 40 biur w 48 krajach.

Jak wygląda oszczędzanie energii z perspektywy sieci JYSK?

Konkretne działania obejmują: ograniczanie zużycia światła tam, gdzie to możliwe, na przykład wyłączanie niektórych świateł w sklepach, wyłączanie dużych znaków logo w centrach dystrybucji oraz bardziej dokładną regulację temperatur. Jednocześnie w kilku, wybranych krajach wdrożono różne mniejsze inicjatywy oszczędzania energii, takie jak konkursy sklepowe czy instalacja automatycznych włączników światła.

Dzięki nowej inicjatywie związanej z oświetleniem w sklepach, JYSK spodziewa się zmniejszyć zużycie w tym zakresie o co najmniej 25%, w porównaniu z obecnymi poziomami.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Jako duża międzynarodowa organizacja, jesteśmy w JYSK świadomi naszej odpowiedzialności za otoczenie. Zadbaliśmy o to, aby nasze wysiłki w zakresie oszczędzania energii były realizowane we wszystkich naszych lokalizacjach, z jasnymi wytycznymi dla wszystkich pracowników. Nieustannie poszukujemy również sposobów na jeszcze większe oszczędności energii w przyszłości, co jest dobre nie tylko dla zmniejszania kosztów, ale przede wszystkim dla środowiska – mówi Jan Bøgh, prezes i dyrektor generalny JYSK.

Na czym polega nowy koncept oświetlenia w sklepach?

JYSK przygotował zaktualizowane plany oświetlenia ekspozycji sklepowych we wszystkich sklepach, zaaranżowanych w najnowszym koncepcie 3.0. Nowe podejście ma zostać w pełni wdrożone w Polsce, do końca 2022 roku.

Modyfikacja planu oraz jego wdrożenie zostały wcześniej przetestowane w sklepach JYSK w Polsce, Szwecji, Danii oraz w Czechach. Redukcja oświetlenia ma pozostać bez wpływu na zadowolenie klientów z zakupów w sklepach stacjonarnych.

Szukając sposobów na zmniejszanie zużycia energii, JYSK zorganizował również roczny konkurs oszczędnościowy w Danii. Podobna inicjatywa miała miejsce już wcześniej w Szwecji. W obydwu tych krajach wszystkie sklepy konkurują ze sobą o zaoszczędzenie jak największej ilości energii w skali roku, w porównaniu z rokiem poprzednim. Główny nacisk kładziony jest na umacnianie dobrych nawyków, jak wyłączanie światła przy wychodzeniu z pokoju i utrzymywanie temperatury na minimalnym poziomie.

Odnosimy duże sukcesy w konkursach organizowanych w JYSK, zarówno w podtrzymywaniu dobrego nastawienia do zmian w organizacji, jak i do wzajemnego inspirowania naszych pracowników. I chociaż oszczędność energii jest obecnie bardzo poważnym wyzwaniem, nasi szwedzcy koledzy pokazali, że poprzez dobrą rywalizację możemy przyspieszyć nasze wysiłki – mówi Jan Bøgh.