Design

Komfort Design Days: rynkowe premiery od blisko 50 marek

Krzysztof Miruć podczas Komfort Design Days 2025.

Komfort Design Days: rynkowe premiery od blisko 50 marek

Architekt to trochę psycholog – mówił Krzysztof Miruć, otwierając tegoroczną edycję Komfort Design Days. Wydarzenie pokazało, że we wnętrzach coraz ważniejsze są nie tylko estetyka, lecz także emocje, rytm życia i codzienne potrzeby użytkowników.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Prywatne SPA w łazience, kuchnia jako serce domu czy możliwość zaprojektowania przestrzeni bez wychodzenia z niej? Wnętrza stają się bardziej osobisty, funkcjonalny i dostosowany do rzeczywistych oczekiwań klientów. Wydarzenie Komfort Design Days 2025 zgromadziło w ostatnich dniach czerwca blisko 50 marek wnętrzarskich, które na 2 tys. m² zaprezentowały mnóstwo nowości.

Krzysztof Miruć, architekt i ambasador marki Senti Ceramica, podczas prelekcji podkreślił, że projektowanie wnętrz to znacznie więcej niż dobór kolorów czy materiałów. To przede wszystkim umiejętność słuchania i empatycznego reagowania na drugiego człowieka. Jak zaznaczył, to właśnie zrozumienie stylu życia, emocji i oczekiwań klienta powinno być punktem wyjścia każdego projektu.

Architekt to trochę psycholog, historyk, nauczyciel, mentor. To ktoś, kto potrafi wsłuchać się w potrzeby drugiej osoby i uszyć przestrzeń na miarę podsumował podczas wywiadu po swoim wystąpieniu.

Nowości produktowe na Komfort Design Days 2025

Komfort Design Days 2025 obfitowało w rynkowe premiery i innowacje od czołowych producentów. W trakcie wydarzenia zwrócono szczególną uwagę na aktualne i nadchodzące trendy.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Skupiono się na takich kategoriach, jak łazienki, podłogi, drzwi oraz kuchnie, w których marka Komfort od lat umacnia swoją pozycję. Pierwszy dzień poświęcono premierom produktowym, drugi – strategiom i analizie konsumentów.

Kuchnie i łazienki

Na stoisku EGGER uwagę przyciągały dekoracyjne panele ścienne Deco Wall, a także podłogi w układzie jodełki, wykończone w nowej, matowej strukturze wiernie odwzorowującej drewno. Marka konsekwentnie rozwija portfolio materiałów drewnopochodnych, łącząc funkcjonalność ze stylem.

W segmencie łazienek wyróżnił się Cersanit. Firma zarezentowała miskę toaletową z systemem spłukiwania wirowego, zużywającym tylko 2/4 litrów wody, zamiast standardowych 3/6 litrów. Marka Senti, należąca do Grupy Komfort, pokazała nową kolekcję mebli łazienkowych Maletto w modnych odcieniach kaszmiru, drewna i klasycznej czerni.

Marka Senti na KDD 2025.
Marka Senti. Fot. Biuro prasowe Komfort.

New Trendy zaprezentowało kabiny prysznicowe na wymiar, z szerokim wyborem szkła i detali. Marka OMNIRES postawiła na subtelny design. Wśród nowości można było zobaczyć m.in. beżową wannę z kolekcji Shell oraz inspirowaną naturą armaturę w wykończeniu miedzi i złota.

Drzwi i podłogi

Marka modee pokazała kolekcję mineralnych paneli ściennych, które doskonale imitują beton i kamień. Dzięki łatwemu montażowi pozwalają przeprowadzić remont łazienki nawet w 2 dni. Ciekawą pozycją w portfolio producenta jest także system Shape Match. Osiem kolorów podłóg dostępnych w trzech wzorach (deska, jodełka klasyczna i francuska) umożliwia zachowanie spójnej kolorystyki przy różnorodnych układach.

Barlinek przyciągnął uwagę wodoodpornymi panelami hybrydowymi z naturalną warstwą drewna, przeznaczonymi także do łazienek. Natomiast producenci Classen i Quick-Step skupili się na ekologii, trwałości i estetyce. Zwierzęta i dzieci to najlepsi testerzy podłóg – żartował Łukasz Ignasiak i zapewnił, że Quick-Step daje gwarancję, że przetrwają tę próbę.

Porta podczas Komfort Design Days 2025
Ekspozycja marki Porta. Fot. Biuro prasowe Komfort.

Porta pokazała ościeżnicę Hydro Protect, czyli rozwiązanie w pełni odporne na wilgoć, idealne do strefy łazienkowej. DRE zaprezentowało kolekcję Supreme, sygnowaną przez architekta Krzysztofa Mirucia, z wysokimi skrzydłami drzwiowymi, które optycznie powiększają przestrzeń i wpisują się w nowoczesne wnętrza.

Eksperckie panele ważnym punktem Komfort Design Days 2025

Eksperci z marek Barlinek, Classen, Cersanit, EXTOM, Porta i Sklepów Komfort rozmawiali o najnowszych trendach i potrzebach użytkowników. Podkreślono rosnącą rolę łazienki jako domowej strefy wellness, znaczenie naturalnych materiałów i hybrydowych technologii w projektowaniu podłóg, a także rosnące wymagania wobec drzwi – trwałych, estetycznych i odpornych na warunki użytkowe. W kontekście kuchni specjaliści zwrócili uwagę na znaczenie wygody, personalizacji oraz nowoczesnych systemów przechowywania. Oddzielną dyskusję poświęcono również usługom.

Czerwcowe Komfort Design Days to wydarzenie, które potwierdziło, że przyszłością branży wnętrzarskiej jest świadome i funkcjonalne projektowanie. To rozwiązania dopasowane do realnych wymagań użytkowników – nie tylko zgodne z trendami, ale przede wszystkim zorientowane na komfort codziennego życia.