Design

Projektanci wobec zmienionych potrzeb

Nikodem Szpunar, projektant.

Projektanci wobec zmienionych potrzeb

O projektowaniu w nowej sytuacji i dostrzeganiu pozytywnych zmian pomimo złej sytuacji, mówi Nikodem Szpunar, projektant.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Nikodem Szpunar przekonuje, że nowe potrzeby, chcąc nie chcąc, chwilę z nami pozostaną, m.in. dystansowanie społeczne i zwiększone utrzymywanie higieny. Rozwiązania tych kwestii widać i na ulicach i w materiałach publikowanych przez brandy i projektantów w internecie – zauważa Nikodem Szpunar.

Są to głównie obszary mebli biurowych, restauracji, jak też mniejsze gabarytowo koncepty przedmiotów osobistych, np. maski czy przyłbice. Zmiany zagościły również u nas w domach. Praca zdalna stała się normą i zmienia architekturę mieszkań. Potrzebne jest wydzielenie odpowiedniej przestrzeni do pracy, by próbować oddzielić ją od domowej oazy i to jest dość oczywiste. Ale to, co mnie zaskoczyło, to przeciążenie nadajników operatorów internetu mobilnego. Temat  na który mimo starań nie znalazłem rozwiązania – mówi Nikodem Szpunar.

W artykule „Projektowanie tu i teraz”, który ukazał się w czerwcowo-lipcowym wydaniu miesięcznika BIZNES.meble.pl Nikodem Szpunar opowiada również o oczekiwaniach wobec projektantów: Wyzwaniem, które widać na zapleczu, są zauważalne już obniżone budżety. Portfele zmniejszyły się wszystkim po kolei i projektanci muszą sprostać zmienionym potrzebom, nie generując zwiększonego kosztu. Zauważam też, że aspekt środowiskowy zaczyna być częstszym tematem w rozmowach, co jeżeli zagości na stałe, będzie jedną z tych dobrych zmian wynikających ze złej sytuacji. 

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

TEKST: Anna Szypulska