Design

Recepcja i lobby – jak ważne jest pierwsze wrażenie?

Za projekt wnętrz hotelu Tribute Portfolio (Marriott Bonvoy) odpowiada uznana pracownia Tremend.

Recepcja i lobby – jak ważne jest pierwsze wrażenie?

Zmiany trendów w hotelach, biurach, czy klinikach, w naturalny sposób skutkują poszukiwaniem przez inwestorów nowych rozwiązań. Recepcja i lobby mają być czymś więcej, niż tylko wizytówką obiektu i odpowiadać na zmieniające się potrzeby gości.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Zmiany są szczególnie widoczne w strefach wejściowych hoteli. Zadaniem architektów jest przede wszystkim znalezienie odpowiedniego balansu pomiędzy designem i funkcjonalnością. W końcu pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Jak podkreślają eksperci, jedną z najważniejszych cech stref wejściowych jest ich intuicyjność. Recepcja i lobby mają umożliwić gościom hotelu czy biura łatwe i naturalne poruszanie się, bez konieczności zwracania się o pomoc do personelu. Przestrzenie te powinny być przede wszystkim przestronne i odznaczać się logicznym układem.

Recepcja i lobby, czyli znaczenie strefy komunikacji

Dlaczego strefy wejściowe do hoteli, apartamentowców, biur i klinik są tak ważne? To przecież one decydują o pierwszym kontakcie gościa z daną przestrzenią. Recepcja i lobby to także symbole hoteli i biur. Ich zdjęcia często trafiają na strony internetowe i do mediów społecznościowych, stając się kluczowymi elementami wizerunku i komunikacji marek. W dobie cyfryzacji, rosnących oczekiwań estetycznych i ekologicznych, projektowanie tych miejsc jest jednym z najważniejszych wyzwań stojących przed architektami.

Unikatowe połączenie form, materiałów i kolorów tworzy ciepłą atmosferę w naturalnych barwach, połączoną z roślinnymi motywami, nawiązującymi do powstawania bursztynu. Wyposażenie przestrzeni Lounge w The Cloud One Gdańsk to m.in. fotele i sofy takich marek jak Moroso i Wittman, lampy Brokis i dywany vintage marki Mohebban. Liczne rośliny naturalne nawiązują do pochodzenia bursztynu, porastających ten obszar lasów sprzed 40 milionów lat.
Unikatowe połączenie form, materiałów i kolorów tworzy ciepłą atmosferę w naturalnych barwach, połączoną z roślinnymi motywami, nawiązującymi do powstawania bursztynu. Wyposażenie przestrzeni Lounge w The Cloud One Gdańsk to m.in. fotele i sofy takich marek jak Moroso i Wittman, lampy Brokis i dywany vintage marki Mohebban. Liczne rośliny naturalne nawiązują do pochodzenia bursztynu, porastających ten obszar lasów sprzed 40 milionów lat.
Układ funkcjonalny biura firmy Viterra jest bardzo czytelnie podzielony na części wspólne i strefy pracy.
Układ funkcjonalny biura firmy Viterra jest bardzo czytelnie podzielony na części wspólne i strefy pracy. Projekt biura przygotował zespół architektów Design Anatomy. Fot. Tom Kurek.

Sercem jest biura firmy Viterra jest recepcja, czyli miejsce integracji i interakcji całego zespołu firmy. Dzięki zastosowanym zabiegom stylistycznym, różnorodności form i materiałów już od wejścia wita wyjątkową energią. Geometryczne formy paneli akustycznych na sufitach, wykończenia ścian w naturalnym kolorze sepii i korka otulają przestrzeń tłumiąc nadmierne hałasy.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Kolorowe, słoneczne i jasne fotele, pufy i siedziska przy ścianach zachęcają do spotkań i rozmów. Ich rozmieszczenie zapewnia widok na rozległy las Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, co pozwala na odprężenie w czasie dnia pracy. W bezpośrednim sąsiedztwie recepcji zaprojektowane zostały budki telefoniczne oraz salki konferencyjne. Wszystkie zostały wykończone akustycznymi okładzinami, a na sufitach znalazły się drewniane lamele. W ich wnętrzach dominują nasycone, zaczerpnięte z natury kolory, mające pobudzać energię w czasie odbywających się w nich spotkań.

Detale na wagę złota

Projektując Dębowa Clinic w Kwidzynie, architekci z MAKA STUDIO zredefiniowali wyobrażenie o przestrzeni medycznej. W nowoczesnych, ale przyjaznych wnętrzach dominują drewno, kojąca zieleń i światło, które zamiast onieśmielać – otula. Klinika przypomina bardziej butikowy hotel niż miejsce leczenia, a za tą transformacją stoi przemyślany projekt, w którym każdy detal ma znaczenie. Fot. Tom Kurek.
Projektując Dębowa Clinic w Kwidzynie, architekci z MAKA STUDIO zredefiniowali wyobrażenie o przestrzeni medycznej. W nowoczesnych, ale przyjaznych wnętrzach dominują drewno, kojąca zieleń i światło, które zamiast onieśmielać – otula. Klinika przypomina bardziej butikowy hotel niż miejsce leczenia, a za tą transformacją stoi przemyślany projekt, w którym każdy detal ma znaczenie. Fot. Tom Kurek.
Wizytówką tego biura jest recepcja z poczekalnią, gdzie lada recepcyjna z białego corianu przyjmuje rzeźbiarską formę.
Wizytówką tego biura jest recepcja z poczekalnią, gdzie lada recepcyjna z białego corianu przyjmuje rzeźbiarską formę. Tuż nad nią, zawieszona niczym chmura, rozciąga się drewniana instalacja, na której powtórzono motyw heksagonu, przewijający się w różnych elementach biura. Sufit wprowadza do przestrzeni dynamikę, podkreślając charakter działań firmy. Czerwone akcenty w tle podkreślają tożsamość marki, jednocześnie dodając wnętrzu energii. Fot. Katarzyna Seliga-Wróblewska, Marcin Wróblewski / Fotomohito. Źródło: Materiały prasowe BIT CREATIVE.
W sercu Wrocławia, w otoczeniu zieleni i wody mieści się The Upper House by Angel.
W sercu Wrocławia, w otoczeniu zieleni i wody mieści się The Upper House by Angel. Inwestycja grupy Angel Poland niemal od razu po ogłoszeniu budowy została okrzyknięta najbardziej pożądanym miejscem do życia w stolicy Dolnego Śląska. Poza wyjątkową lokalizacją i prestiżowymi apartamentami przyszli mieszkańcy będą mogli korzystać z unikatowych części wspólnych, na miarę najlepszych, pięciogwiazdkowych hoteli. Aby zapewnić im najwyższą jakość wykończenia apartamentów, Angel Poland zaprosiło do współpracy prestiżową pracownię architektury wnętrz Decoroom, która z wieloma sukcesami działa na rynkach warszawskim i wrocławskim. W ramach części wspólnych, mieszkańcy będą mieli do wyłącznej dyspozycji m.in. residence lounge. Natomiast w przestrzeni budynku przewidziano również lobby z całodobową recepcją.

Recepcja i lobby, czyli od storytellingu po grę kontrastów

Stylistyczny storytelling skradł serca gości Royal Tulip Warsaw Centre, a także jurorów licznych międzynarodowych konkursów, w tym jury World Architecture Festival.
Stylistyczny storytelling skradł serca gości Royal Tulip Warsaw Centre, a także jurorów licznych międzynarodowych konkursów, w tym jury World Architecture Festival. W projekcie tym architekci Tremend językiem architektury wnętrz zobrazowali przenoszącą w czasie opowieść o XX-wiecznej Warszawie – pełną elegancji oraz sentymentu. Historia stolicy została opowiedziana poprzez stylistyczne analogie oraz cytaty z architektury, wzornictwa i sztuki poprzedniej epoki. Przystankami w tej podróży są m.in. Śródmieście, Powiśle, Żoliborz, Praga i Saska Kępa. To swoiste „Warsaw puzzle”, które ułożyć może każdy gość. Zaproszeniem do gry jest już plan dzielnicowy stolicy z lat 20. ubiegłego wieku, który odwzorowany został na ścianie recepcji. Fot. Piotr Gęsicki.
W dwóch zrewitalizowanych kamienicach, będących częścią katowickiego Kwartału Dworcowa, powstanie nowy hotel Tribute Portfolio (Marriott Bonvoy).
W dwóch zrewitalizowanych kamienicach, będących częścią katowickiego Kwartału Dworcowa, powstanie nowy hotel Tribute Portfolio (Marriott Bonvoy). Wspólnym mianownikiem patronującym wystrojowi wszystkich pomieszczeń będzie zapewnienie równowagi przebywających w hotelu gości. Za projekt wnętrz odpowiada uznana pracownia Tremend. Lobby, pierwsza przestrzeń, w której znajdzie się podróżny po przekroczeniu progu hotelu, zbuduje kontrast między wnętrzem a światem zewnętrznym, korzystając z naturalnej kolorystyki, organicznych form i elementów roślinnych. Stylistyczną narrację zapoczątkowaną przez lobby kontynuować będzie foyer – stonowana przestrzeń, budująca wrażenie naturalnej harmonii, ale też zachęcająca do spotkań, a przez swoją aranżacyjną elastyczność, nadająca się do organizacji różnego rodzaju wydarzeń czy dedykowanych imprez.

TEKST: Anna Szypulska

Artykuł ukazał się w miesięczniku BIZNES.meble.pl, nr 9/2025.