Agata z nową strategią: mniejsze formaty kluczem do ekspansji
14 listopada, 2025 2025-11-18 14:50Agata z nową strategią: mniejsze formaty kluczem do ekspansji

Agata z nową strategią: mniejsze formaty kluczem do ekspansji
Agata, jeden z wiodących graczy na polskim rynku wyposażenia wnętrz, konsekwentnie realizuje nową strategię ekspansji i wprowadza do swojego portfolio mniejsze formaty sklepów. Po udanym debiucie konceptu w Oświęcimiu, marka otworzyła kolejny punkt handlowy w centrum handlowym Brama Jury w Zawierciu.
Otwarty 14 listopada br. nowy sklepy Agata w Zawierciu to odpowiedź na zmieniające się nawyki konsumentów. Handel meblami stoi przed koniecznością optymalizacji logistycznej i kosztowej. Nowe salony Agata są więc mniejsze, ale ich liczba będzie sukcesywnie rosła. To pozwala na zwiększenie gęstości sieci sprzedaży, jak również szybsze dotarcie do nowych rynków lokalnych. Obok marek z innych branż, Agata zaoferuje mieszkańcom Zawiercia szeroki asortyment, głównie z kategorii akcesoriów i dekoracji do aranżacji wnętrz.
Asortyment skoncentrowany na akcesoriach
Nowy salon w Zawierciu, zajmuje powierzchnię 340 m² i koncentruje się na kategoriach o wysokiej rotacji. Dlatego są to głównie akcesoria i dekoracje do aranżacji wnętrz, takie jak tekstylia, lampy, zastawa stołowa i ozdoby. Takie celowe zawężenie asortymentu w stosunku do tradycyjnych wielkopowierzchniowych salonów umożliwia sprawne zarządzanie zapasami w mniejszych lokalizacjach.
Nieprzypadkowo otwarcie salonu przypadło na okres przedświąteczny. Bogata oferta sezonowa, obejmująca dekoracje bożonarodzeniowe i oświetlenie, miała bezpośredni wpływ na wysoką frekwencję klientów galerii.
Integracja usług projektowych
Kluczowym elementem, mimo ograniczonej przestrzeni, jest zachowanie jakości obsługi i zaawansowanych usług projektowych. W nowym punkcie w Zawierciu klienci mają możliwość skorzystania ze strefy projektowania mebli kuchennych Qubik oraz szaf modułowych Adbox. Zapewnienie wsparcia projektanta Agata w kompaktowym formacie podkreśla dążenie firmy do utrzymania wysokiego standardu doradztwa, niezależnie od wielkości placówki.
ZOBACZ TAKŻE: Pierwszy sklep Agata w Galerii Niwa w Oświęcimiu
Perspektywy rozwoju
Agata deklaruje, że format sklepów o mniejszej powierzchni zostanie utrzymany i będzie się systematycznie rozwijał. Strategia ta wpisuje się w ogólny trend na rynku detalicznym, gdzie elastyczność formatów handlowych i optymalne wykorzystanie powierzchni stają się decydującymi czynnikami przewagi konkurencyjnej. Dlatego strategicznym celem spółki na najbliższe lata będzie dalsza ekspansja w galeriach i parkach handlowych.

