Newsroom

Agata z nową strategią: mniejsze formaty kluczem do ekspansji

Kolejny punkt na mapie sklepów sieci Agata został otwarty w centrum handlowym Brama Jury w Zawierciu. Fot. Biuro prasowe Agata.

Agata z nową strategią: mniejsze formaty kluczem do ekspansji

Agata, jeden z wiodących graczy na polskim rynku wyposażenia wnętrz, konsekwentnie realizuje nową strategię ekspansji i wprowadza do swojego portfolio mniejsze formaty sklepów. Po udanym debiucie konceptu w Oświęcimiu, marka otworzyła kolejny punkt handlowy w centrum handlowym Brama Jury w Zawierciu.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Otwarty 14 listopada br. nowy sklepy Agata w Zawierciu to odpowiedź na zmieniające się nawyki konsumentów. Handel meblami stoi przed koniecznością optymalizacji logistycznej i kosztowej. Nowe salony Agata są więc mniejsze, ale ich liczba będzie sukcesywnie rosła. To pozwala na zwiększenie gęstości sieci sprzedaży, jak również szybsze dotarcie do nowych rynków lokalnych. Obok marek z innych branż, Agata zaoferuje mieszkańcom Zawiercia szeroki asortyment, głównie z kategorii akcesoriów i dekoracji do aranżacji wnętrz.

Asortyment skoncentrowany na akcesoriach

Nowy salon w Zawierciu, zajmuje powierzchnię 340 m² i koncentruje się na kategoriach o wysokiej rotacji. Dlatego są to głównie akcesoria i dekoracje do aranżacji wnętrz, takie jak tekstylia, lampy, zastawa stołowa i ozdoby. Takie celowe zawężenie asortymentu w stosunku do tradycyjnych wielkopowierzchniowych salonów umożliwia sprawne zarządzanie zapasami w mniejszych lokalizacjach.

Nieprzypadkowo otwarcie salonu przypadło na okres przedświąteczny. Bogata oferta sezonowa, obejmująca dekoracje bożonarodzeniowe i oświetlenie, miała bezpośredni wpływ na wysoką frekwencję klientów galerii.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Integracja usług projektowych

Kluczowym elementem, mimo ograniczonej przestrzeni, jest zachowanie jakości obsługi i zaawansowanych usług projektowych. W nowym punkcie w Zawierciu klienci mają możliwość skorzystania ze strefy projektowania mebli kuchennych Qubik oraz szaf modułowych Adbox. Zapewnienie wsparcia projektanta Agata w kompaktowym formacie podkreśla dążenie firmy do utrzymania wysokiego standardu doradztwa, niezależnie od wielkości placówki.

ZOBACZ TAKŻE: Pierwszy sklep Agata w Galerii Niwa w Oświęcimiu

Perspektywy rozwoju

Agata deklaruje, że format sklepów o mniejszej powierzchni zostanie utrzymany i będzie się systematycznie rozwijał. Strategia ta wpisuje się w ogólny trend na rynku detalicznym, gdzie elastyczność formatów handlowych i optymalne wykorzystanie powierzchni stają się decydującymi czynnikami przewagi konkurencyjnej. Dlatego strategicznym celem spółki na najbliższe lata będzie dalsza ekspansja w galeriach i parkach handlowych.