Newsroom

GUS: produkcja i sprzedaż mebli od spadków po wzrosty

GUS przedstawił korektę wyniki branży meblarskiej w Polsce.

GUS: produkcja i sprzedaż mebli od spadków po wzrosty

Główny Urząd Statystyczny przedstawił informację o produkcji ważniejszych wyrobów przemysłowych w pierwszym półroczu br. i sprzedaży detalicznej w czerwcu br.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

22 lipca na stronie Głównego Urzędu Statystycznego pojawiły się dane dotyczące dynamiki sprzedaży detalicznej w czerwcu 2025 r. Dzień później GUS opublikował kolejny komunikat. Tym razem tematem publikacji była produkcja ważniejszych wyrobów przemysłowych w I półroczu 2025 r.

Według GUS produkcja mebli odnotowała i spadki, i wzrosty

W okresie od stycznia do czerwca 2025 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego w dziale Meble zanotowano spadek produkcji wytworzonej mebli do siedzenia z drewnianą ramą (o 7,1%), a także mebli drewnianych stosowanych w pokoju stołowym lub salonie (o 5,0%). Wzrosła natomiast produkcja wytworzona mebli drewnianych stosowanych w sypialni (o 9,3%), a także mebli drewnianych stosowanych w kuchni (o 7,7%).

Jeśli chodzi o produkcję sprzedaną, to w okresie od stycznia do czerwca 2025 roku zanotowano wzrost produkcji r/r mebli drewnianych stosowanych w sypialni (o 14,3%), a także mebli drewnianych, stosowanych w kuchni (o 8,7%). Zmniejszyła się natomiast produkcja sprzedana mebli do siedzenia z drewnianą ramą (o 7,7%). Nieznacznie spadła także mebli drewnianych stosowanych w pokoju stołowym lub salonie (o 2,3%).

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Natomiast w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku nie zmieniła się produkcja sklejki, płyt fornirowanych i podobnego drewna warstwowego, z drewna drzew iglastych oraz drzwi, okien i ościeżnic z tworzyw sztucznych.

Sprzedaż mebli rośnie

GUS opublikował także dane dotyczące sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w czerwcu 2025 roku w porównaniu z czerwcem 2024 roku. Jak się okazuje, największy wzrost odnotowano w grupach: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 11,8%), a także „meble, RTV, AGD” (o 10,2%).

Te same produkty były w czerwcu 2025 roku liderami, jeżeli chodzi o wartość sprzedaży detalicznej przez Internet (w cenach bieżących). W grupie „tekstylia, odzież, obuwie” udział sprzedaży przez Internet wzrósł z 21,6% przed rokiem do 23,0% w czerwcu 2025 roku. Z kolei w przypadku grupy „meble, RTV, AGD” udział sprzedaży przez Internet wzrósł odpowiednio z 17,2% do 17,7%.