Newsroom

IKEA: sprzedaż spadła, ale wzrósł udział w rynku

Inter IKEA Group ogłosiła całkowitą sprzedaż detaliczną IKEA za rok obrotowy 2024 (FY24).

IKEA: sprzedaż spadła, ale wzrósł udział w rynku

W roku obrotowym 2024 (FY24) sprzedaż IKEA wyniosła 45,1 mld euro, a Grupa Inter IKEA zwiększyła wysiłki, by uczynić produkty IKEA przystępnymi cenowo dla większej liczby osób.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.


Inter IKEA Group ogłosiła dzisiaj całkowitą sprzedaż detaliczną IKEA* za rok obrotowy 2024 (FY24)** w wysokości 45,1 mld euro. To oznacza spadek o 5,3% (a 4,0% po uwzględnieniu wpływu walut) w porównaniu z FY23. Wynika to głównie z niższych cen. Ten wynik został osiągnięty pomimo problemów światowej gospodarki i kurczącego się rynku wyposażenia wnętrz. Natomiast dzięki ciągłym inwestycjom IKEA w niższe ceny jej udział w rynku wzrósł.

IKEA nadal obniża ceny dla klientów

W wyniku obniżek cen IKEA odnotowała wzrostowy trend zarówno w liczbie odwiedzin sklepów (+4,5%), jak i odwiedzin online (+21%). W ciągu ostatnich dwóch lat IKEA zainwestowała dużo w swoje doświadczenia omnichannel, aby ułatwić zakupy dla klientów. Teraz firma dostrzega pozytywne rezultaty tej inwestycji.

W roku fiskalnym 2024 znacząco obniżyliśmy ceny na wszystkich 63 rynkach. Dzięki czemu produkty IKEA stały się bardziej przystępne cenowo dla wielu osób – powiedział Jon Abrahamsson Ring, dyrektor generalny Inter IKEA Group.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Ponadto w roku fiskalnym 2024 IKEA otworzyła 56 nowych punktów spotkań z klientami na dotychczasowych i nowych rynkach. Wśród nich znalazły się 3 sklepy pełnowymiarowe, 8 małych sklepów i 44 punkty odbioru i zamawiania. Jednym z najważniejszych wydarzeń była ekspansja działalności detalicznej w Kolumbii. Objęła ona dwa sklepy i handel elektroniczny.

IKEA – sprzedaż internetowa i stacjonarna

IKEA odnotowała wzrost liczby wizyt w sklepach stacjonarnych i witrynach internetowych oraz zwiększenie sprzedaży internetowej, która stanowi 26% całej sprzedaży IKEA.

  • 71% – Produkty z roku fiskalnego 2024 sprzedawane w sklepach,
  • 26% – Produkty na rok fiskalny 2024 sprzedawane online,
  • 3% – Usługi dla klientów w roku fiskalnym 2024.

ZOBACZ TAKŻE: IKEA zainwestuje pół miliarda w obniżki cen

216 tys. pracowników na świecie, o 3 tys. mniej niż w ub.r.

Chcę wyrazić moje szczere podziękowania dla naszych 216 tys. oddanych współpracowników na całym świecie, którzy umożliwili to wszystko. Ich nieustanna ciężka praca i zaangażowanie w całym roku fiskalnym 2024 zaowocowały wszystkimi powyższymi sukcesami i wieloma innymi. Razem sprawiamy, że IKEA jest bardziej przystępna cenowo, dostępna i zrównoważona – podsumował Jon Abrahamsson Ring.

* Całkowita sprzedaż obejmuje sprzedaż produktów, żywności i usług IKEA przez 12 franczyzobiorców IKEA.
** Rok finansowy IKEA trwa od 1 września do 31 sierpnia.

Źródło: Inter IKEA Group.