Newsroom

Jak pandemia wpłynęła na obroty IKEA?

309731835

Jak pandemia wpłynęła na obroty IKEA?

W roku finansowym 2020 (wrzesień 2019 r. – sierpień 2020 r.) IKEA Retail Polska zanotowała obroty na poziomie 4,6 mld zł.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Pomimo pandemii obroty IKEA wzrosły o 2,6% w porównaniu z 2019 r. Udział sprzedaży online zwiększył się z 10% do 20%.

W 2020 r. zanotowaliśmy wzrost sprzedaży na rekordowym poziomie 4,6 mld zł. To tylko kilka procent wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale z pewnością jest to sukces, biorąc pod uwagę okoliczności. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia ze strony naszych fantastycznych pracowników, którzy włożyli ogromny wysiłek w ten wyjątkowy rok. Dobre wyniki zawdzięczamy duchowi przedsiębiorczości i wszystkim, którzy zaangażowali się w szybką transformację naszego biznesu i znalezienie nowych sposobów na dotarcie do klientów. W bardzo krótkim czasie dostosowaliśmy się do szybkiego wzrostu zamówień zdalnych. W efekcie podwoiliśmy udział obrotów generowanych online, z 10% sprzedaży w roku poprzednim do 20% obecnie – mówi Karin Sköld, prezeska i dyrektorka generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska. – Pomimo pandemii COVID-19 utrzymaliśmy zatrudnienie, a pensje współpracowników nie zostały obniżone. Wyzwaniem w powrocie do nowej rzeczywistości po lockdownie jest zakaz handlu w niedzielę. W soboty nasze sklepy odwiedza duża liczba klientów. Gdyby sklepy były otwarte w niedziele, byłoby to dla klientów bezpieczniejsze i wygodniejsze.

  minionych miesiącach Polacy spędzali w domu więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej. Przełożyło się to także na wzrost sprzedaży mebli. Liczba odwiedzin na stronie IKEA.pl wzrosła w tym roku o 30% do rekordowego poziomu 154 mln. W 2020 r. powstało 17 nowych Punktów Odbioru Zamówień IKEA umożliwiających klientom osobisty odbiór zamówień online, także w miastach, w których nie ma sklepów IKEA.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

W 2021 r. otwieramy w Szczecinie nasz dwunasty sklep w Polsce oraz 30 kolejnych stacjonarnych lub mobilnych Punktów Odbioru Zamówień. Wkraczamy również w Rok Zrównoważonego Rozwoju, podczas którego będziemy jeszcze bardziej koncentrować nasze działania na ofercie zrównoważonych produktów oraz inspirować i umożliwiać milionom ludzi lepsze i bardziej przyjazne dla środowiska życie na co dzień. Nie możemy się również doczekać obchodów 60-lecia IKEA w Polsce, które przypada w 2021 r. – dodaje Karin Sköld.

Fakty na temat roku finansowego 2020 w IKEA Polska:

  • Łączna liczba odwiedzających sklepy i stronę IKEA.pl: 179 mln (w porównaniu z 148 mln w roku finansowym 2019)
  • Całkowita sprzedaż: 4,6 mld zł (w porównaniu z 4,5 mld zł w roku finansowym 2019)
  • Udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży: 20% (w porównaniu z 10% w roku finansowym 2019)

Fakty na temat roku finansowego 2020 w Grupie Ingka:

Grupa Ingka w roku finansowym 2020 zanotowała stabilną sprzedaż w sklepach stacjonarnych i kanałach online. Całkowita sprzedaż Grupy w roku finansowym 2020 wyniosła 35,2 mld euro w porównaniu z 36,7 mld euro w roku finansowym 2019. W ciągu roku Ingka otworzyła 26 nowych lokalizacji w IKEA, tj. sklepy wielkopowierzchniowe, studia planowania i mniejsze formaty w centrach miast, co oznacza, że Grupa Ingka posiada obecnie 378 sklepów wielkopowierzchniowych oraz 58 studiów planowania i mniejszych sklepów w centrach miast na 31 rynkach.