Newsroom

JYSK zaskakuje wynikami

najnowsze wyniki finansowe JYSK

JYSK zaskakuje wynikami

JYSK podsumował rok finansowy 2020-21 i ogłosił, że Polska jest celem dalszej ekspansji. Duńska sieć jest w połowie drogi do celu.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

JYSK Polska dynamicznie się rozwija, otwierając nowe sklepy oraz modernizując dotychczasowe, wzmacnia wielokanałowość sprzedaży, jak i zwiększa asortyment produktów związanych ze zrównoważonym rozwojem.

JYSK Polska w liczbach

Całkowita sprzedaż, wliczając eksport, wyniosła 2,89 mld zł w okresie od września 2020 roku do sierpnia 2021 roku. Sprzedaż w sklepach wzrosła 13% w porównaniu z rokiem poprzednim.

ZOBACZ TAKŻE: „Meblarski 1000”, czyli branża kontra pandemia

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Wyzwania roku pandemicznego, w tym tymczasowe zamknięcia sklepów stacjonarnych przekierowały dużą cześć zainteresowania klientów do sklepu online. Sprzedaż online wzrosła o blisko 50% w porównaniu do roku poprzedniego. Udział online, włączając usługę click & collect, w całości sprzedaży wyniósł około 16%.

W ubiegłym roku strona internetowa JYSK miała 56.189.279 wizyt, co oznacza wzrost o 24,37% w porównaniu do roku poprzedniego.

Miniony rok finansowy miał swoje wyzwania, związane z tymczasowym zamknięciem większej części naszych sklepów, dostępnością towarów oraz ich transportem. W JYSK od wielu lat współpracujemy z polskimi dostawcami, chociażby dostawcami mebli, czy materaców umożliwiając im eksport produktów na inne rynki JYSK, co nie tylko ma pozytywny wpływ na polską gospodarkę, ale również zabezpiecza łańcuch dostaw – mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska – Niezmiennie dostosowujemy się do potrzeb naszych klientów. Wprowadzamy nowe standardy związane ze zrównoważonym rozwojem, rozbudowujemy sieć w Polsce, aby nasze sklepy były jeszcze bliżej domów klientów. Czas spędzany w domach podczas pandemii pokazał jak ważna jest przestrzeń wokół nas, jej funkcjonalność i komfort, który nam daje – dodaje Padalak.

Firma JYSK jest jednym z największych płatników CIT w Polsce. Według listy, opublikowanej przez Ministerstwo Finansów, sieć zajmuje 80 pozycję.

JYSK Polska nie rezygnuje z ekspansji

W sierpniu 2021 roku JYSK otworzył swój 250 sklep na rynku polskim. W całym, minionym roku finansowym otworzonych zostało 16 nowych placówek, a 23 sklepy zmodernizowano do konceptu 3.0. W planach jest dalszy rozwój i otwieranie od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów rocznie. Obecnie sieć ma 251 sklepów, a docelowo przewiduje do 500 swoich placówek w Polsce.

Wierzymy w przyszłość sklepów stacjonarnych, przy jednoczesnym rozwijaniu wielokanałowości i udogodnień dla klientów. Mamy asortyment, który wpisuje się w unikatowe potrzeby użytkowników: komfort spania, funkcjonalne wyposażenie przestrzeni, dlatego czasami ważne jest dokładne poznanie produktu i fachowa porada, jakiej mogą udzielić nasi sprzedawcy w kontakcie bezpośrednim, ale też znaczenie ma oczywiście skandynawski design – podkreśla Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska.

B2B i zrównoważony rozwój

W poprzednim roku finansowym sprzedaż w kanale B2B wzrosła o ponad 25%. To zasługa szerokiego wyboru produktów, odpowiednich cen oraz możliwości obsługi dostaw dużych ilości w krótkim czasie. Firmy mogą również korzystać z systemu ratalnej sprzedaży, dokonywać hurtowego zakupu Kart Podarunkowych. Dla podmiotów sektora publicznego wprowadzona została odroczona płatność.

W ubiegłym roku finansowy JYSK globalną strategię związaną ze zrównoważonym rozwojem. Sieć przyjęła konkretne cele środowiskowe, jak zmniejszenia o 50% do 2030 roku, emisji gazów cieplarnianych powstających w związku ze zużyciem energii i ogrzewania we wszystkich lokalizacjach: w sklepach, centrach dystrybucyjnych oraz biurach.

ZOBACZ TAKŻE: Meble Wójcik dostawcą roku JYSK

JYSK nieustannie pracuje nad zwiększeniem wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu w swoich produktach bez uszczerbku dla jakości i bezpieczeństwa użytkowania. Do końca 2024 roku wszystkie produkty JYSK i opakowania wykonane z drewna, tektury lub papieru będą opatrzone certyfikatem FSC®. Zobowiązaliśmy się również pozyskiwać do naszych produktów tekstylnych 100% bawełny z bardziej zrównoważonych źródeł. Wszystkie produkty w tym zakresie wymienimy w asortymencie sklepów do końca 2024 roku – mówi Sylwia Filimon, dyrektor komunikacji JYSK Polska

JYSK w skali globalnej

Z wynikiem EBIT w wysokości 4,5 miliarda DKK za rok obrotowy 2020/21, JYSK globalnie po raz kolejny osiągnął wynik na historycznie wysokim poziomie. Chociaż rok 2020/21 przyniósł JYSK wiele wyzwań w postaci tysięcy zamkniętych sklepów, firmie po raz kolejny udało się wykorzystać połączenie sklepów stacjonarnych oraz rozbudowanych platform cyfrowych, aby ustanowić nowy rekord z obrotem 32,6 mld DKK.

Tym samym obroty wzrosły o 7%, a wynik EBIT był o 21% wyższy niż w roku 2019/20.

Kluczowe dane JYSK globalnie:

  • Obrót: 32,6 miliarda DKK
  • Wzrost obrotów: 7%
  • Wynik EBIT: 4,5 mld DKK
  • Wzrost wyniku: 21%