Newsroom

Marek Janke wiceprezesem Zarządu Paged Morąg

Marek Janke, nowy wiceprezes Zarządu Paged Morąg.

Marek Janke wiceprezesem Zarządu Paged Morąg

Paged Morąg, lider w produkcji sklejki oraz innowacyjnych rozwiązań drewnopochodnych, stawia na transformację. Firma ogłasza powołanie Marka Janke na stanowisko wiceprezesa Zarządu.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Z dniem 1 czerwca 2024 r. Marek Janke objął również funkcję Chief Transformation Officer (CTO) w Paged Morąg S.A. oraz Paged Pisz Sp. z o.o.

Paged Morąg w obliczu transformacji

Nowy wiceprezes jest związany z firmą Paged od 1 lutego 2024 r. Właśnie wtedy rozpoczął pracę jako dyrektor sprzedaży i marketingu (CCO) w funkcji członka zarządu Paged Morąg. W swojej nowej roli wiceprezesa, Marek Janke będzie także zarządzał innowacjami i technologią jako członek zarządu Paged LabTech. Będzie również dbał o to, by produkty Grupy jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby poszczególnych rynków.

Pierwszym zadaniem, z którym Marek Janke zmierzy się jako wiceprezes, będzie opracowanie i wdrożenie strategii transformacji organizacyjnej dla spółek sklejkowych. Ważna będzie również koncentracja na poprawie efektywności oraz wzroście przychodów i zysków firmy. Marek Janke pracuje także z całym Zarządem nad nowym modelem operacyjnym, który wzmocni pozycję firmy i wprowadzi ją na nowe rynki z wysokomarżowymi produktami. W obecnym otoczeniu, na który duży wpływ ma import nielegalnej sklejki z Rosji i Białorusi oraz spadek koniunktury w krajach Europy Zachodniej, będzie to ważnym elementem rozwoju spółek Grupy Paged.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Rynek sklejki jest dziś bardzo trudny, głównie za sprawą nieuczciwej konkurencji i spowolnienia na podstawowych rynkach zbytu. Na szczęście Paged ma olbrzymie niewykorzystane możliwości w obszarze sprzedaży, głównie dzięki swoim szerokim możliwościom produkcyjnym oraz innowacjom realizowanym w Paged LabTech – najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym w branży na świecie. Zdefiniowaliśmy kilka kierunków rozwoju i dźwigni wzrostu. Wychodząc od nowej segmentacji rynku, opracowaliśmy rozszerzenie asortymentu pod konkretne branże, w których występuje największy potencjał wzrostu marży – informuje Marek Janke.

ZOBACZ TAKŻE: Komisja Europejska: import sklejki nielegalny

Kim jest Marek Janke?

Marek Janke to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozwojem dużych firm i grup kapitałowych z różnych branż. Zanim dołączył do firmy Paged pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu TradeBridge, gdzie odpowiadał za handel i operacje podległych spółek. Jego bogate doświadczenie obejmuje handel międzynarodowy, wprowadzanie produktów na rynek oraz marketing. W latach 2013 do 2015 pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu w Impel Security Polska. W latach 2004 do 2013 zarządzał globalną sprzedażą, logistyką i marketingiem w Barlinek S.A. jako dyrektor handlowy oraz członek Zarządu. Wcześniej był dyrektorem ds. rozwoju biznesu w IQFM, wprowadzając na polski rynek takie marki jak BAT, Ferrero, Absolut czy Pillsbury.

Marek Janke jest absolwentem Akademii Morskiej w Szczecinie, Executive MBA na Erasmus Rotterdam University oraz programu Post-MBA w Swiss Business School.