Mocny rok IKEA Retail Polska: więcej klientów i wzrost sprzedaży
6 listopada, 2025 2025-11-06 10:41Mocny rok IKEA Retail Polska: więcej klientów i wzrost sprzedaży
Rok finansowy 2025 był dla IKEA Retail Polska czasem konsekwentnego wzrostu i skutecznych inwestycji – zarówno w biznes, jak i w ludzi.
Firma zanotowała sprzedaż na poziomie ponad 6,2 miliarda złotych, co oznacza wzrost o około 3% względem poprzedniego roku. Jednocześnie zwiększyła się liczba klientów, a kanał online odpowiada już za ponad 37% całkowitych przychodów.
Strategia omnichannel działa – więcej klientów w sklepach i online
W roku finansowym 2025 (1 września 2024 – 31 sierpnia 2025) ze stacjonarnej oferty IKEA Retail Polska skorzystało 11,1 miliona klientów. To oznacza wzrost o 2,5 p.p. rok do roku. Z kolei kanały online przyciągnęły aż 3,8 miliona klientów, co oznacza 10% wzrost względem poprzedniego roku.
Coraz większą rolę odgrywają również aplikacja mobilna i serwis IKEA.pl. W minionym roku odnotowały one łącznie ponad 197 milionów odwiedzin, natomiast liczba pobrań aplikacji osiągnęła 810 tysięcy. Dynamicznie rośnie także społeczność programu lojalnościowego IKEA Family. Dołączyło do niego ponad 730 tysięcy nowych użytkowników, co daje łącznie 6,7 miliona klubowiczów.
Najchętniej kupowane produkty IKEA w Polsce
Miniony rok przyniósł również rekordy sprzedażowe konkretnych produktów. Polacy najchętniej wybierali talerzyk OFTAST. Okazuje się, że to absolutny hit z wynikiem 2,6 miliona sprzedanych sztuk. Z kolei wzrost o 600% zanotował stołek BEKVÄM. Natomiast rekordową wartość sprzedaży na poziomie 37 milionów złotych osiągnęła leżanka HEMNES.
Czy IKEA to dobra firma na trudne czasy?
Miniony rok finansowy jest potwierdzeniem, że siła IKEA tkwi w ludziach. To dzięki naszym pracownikom możemy skutecznie realizować nasze zobowiązanie: tworzyć lepsze życie codzienne dostępne dla wielu. Tym bardziej cieszą nas wyniki potwierdzające, że nasza oferta w tym roku dotarła do większej liczby polskich domów – zaznacza Marina Dubakina, prezeska i dyrektorka Generalna ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Firma w 2025 r. przeznaczyła 54 mln zł na wynagrodzenia i benefity pracownicze. Luka płacowa w IKEA wyniosła zaledwie 1,29%, a rotacja pracowników spadła do 13,9% (z 16,6% rok wcześniej). Co więcej, 67% pracowników, którzy wzięli udział w badaniu przyznało, że IKEA to „świetne miejsce pracy”. Po raz kolejny potwierdza to certyfikat Great Place to Work®.
Inwestowanie w ludzi pozostaje naszym priorytetem – ich rozwój, bezpieczeństwo i poczucie przynależności. Wierzymy, że sukces finansowy jest możliwy tylko wtedy, gdy idzie w parze z troską o człowieka – podkreśla Marina Dubakina.
Wzrost IKEA Retail Polska napędza równoważony rozwój
W 2025 r. IKEA Retail Polska intensywnie rozwijała działania proekologiczne. Polacy coraz chętniej korzystają z usługi „Oddaj i Zyskaj”, w ramach której oddali do ponownego obiegu 7942 produktów – to wzrost o ponad 60% względem poprzedniego roku. W dziale „Okazje na Okrągło” sprzedano 1,87 miliona produktów z drugiego obiegu, a w restauracjach IKEA 44% sprzedanych dań stanowiły potrawy roślinne, co potwierdza rosnące zainteresowanie zrównoważonym stylem życia wśród Polaków.
Energia z odnawialnych źródeł i nowe inwestycje
Na mapie zielonych inwestycji IKEA pojawiły się kolejne lokalizacje – w Wysokiej i Reczu. Dzięki nim portfel Grupy Ingka w Polsce obejmuje już 7 farm wiatrowych, a także 1 park solarny. W 2025 r. IKEA wygenerowała w naszym kraju 652 GWh energii z odnawialnych źródeł, wspierając globalny cel neutralności klimatycznej.
ZOBACZ TAKŻE: Nowa IKEA w Polsce – po raz pierwszy w takim formacie
Nowe Studia Planowania i dalszy rozwój omnichannel
Kontynuując strategię łączenia doświadczeń online i offline, IKEA Retail Polska otworzyła w 2025 r. cztery nowe Studia Planowania i Zamówień. Dzięki nim klienci mogą projektować swoje wnętrza w wygodnych lokalizacjach, bliżej domu.
Firma zapowiada, że w nadchodzących latach będzie koncentrować się na maksymalnym wykorzystaniu istniejących zasobów, a więc sklepów, studiów i centrów dystrybucji.
Źródło: Biuro prasowe IKEA.


