Optymistyczne sprawozdanie finansowe Forte
25 sierpnia, 2025 2025-08-25 11:26Optymistyczne sprawozdanie finansowe Forte
Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli Forte przedstawiła najnowsze skonsolidowane sprawozdanie finansowe. Sprawozdanie finansowe Forte obejmuje okres kwiecień-czerwiec 2025 roku.
W tym czasie Grupa Kapitałowa Fabryk Mebli Forte osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 269,938 mln zł, w stosunku do 250,806 mln zł w analogicznym okresie roku 2024 (wzrost o 7,6%). Sprawozdanie finansowe Forte wyszczególnia także wpływy z tytułu sprzedaży nadwyżek płyty produkowanej przez spółkę zależną Tanne. Wyniosły one 58,116 mln zł, z czego wpływy z eksportu wyniosły 39,689 tys. zł. Wolumenowo sprzedaż płyty w okresie kwiecień-czerwiec 2025 roku była wyższa niż w okresie porównawczym o ok. 41%.
Udział procentowy sprzedaży mebli i pozostałej sprzedaży na poszczególnych rynkach ukształtował się następująco:
- kraje niemieckojęzyczne – 35%,
- Europa Zachodnia i Północna – 24%,
- Polska – 29%,
- Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia – 12%,
- kraje pozaeuropejskie – 1%.
Udział procentowy sprzedaży płyty na rynkach ukształtował się następująco: Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia 68%, Polska 32%.
Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,715 mln zł (8,8% przychodów), wobec do 9,136 tys. zł (3,6% przychodów) r/r. Zysk netto w okresie sprawozdawczym wyniósł 11,232 tys. zł, wobec straty netto (-11,396 tys. zł) w analogicznym okresie 2024 roku.
W zakończonym okresie sprawozdawczym Grupa odnotowała kilka istotnych czynników, które miały wpływ na osiągnięte wyniki finansowe oraz perspektywy jej rozwoju.
Negatywny charakter:
- utrzymujący się niski sezon na rynku meblowym,
- słaba kondycja gospodarki niemieckiej i francuskiej, które dotychczas stanowiły dla Grupy główne kierunki sprzedaży,
- umocnienie kursu PLN wobec EUR.
Pozytywny charakter:
- dodatni wynik z realizacji strategii hedgingowej,
- wzrost wolumenu sprzedaży płyty do zewnętrznych klientów pozwalający w pełni wykorzystać moce produkcyjne fabryki Tanne,
- efekt przeprowadzonych w okresach wcześniejszych optymalizacji procesów oraz redukcji kosztów,
- wzrost sprzedaży w kanale klientów online,
- pozytywny efekt dokonanych inwestycji w ograniczanie ilościowego zużycia energii (zarówno cieplnej jak i elektrycznej).


