Newsroom

Pfleiderer zmienia się w Woodeco

Woodeco - nowa nazwa Pfleiderer.

Pfleiderer zmienia się w Woodeco

Od 1 lipca Pfleiderer zmieni nazwę. Jeden z największych producentów płyt drewnopochodnych w Polsce będzie nazywał się Woodeco.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Zmieniają się nazwa oraz logo znanej na polskim rynku branży materiałów drewnopochodnych, firmy Pfleiderer. Od 1 lipca będzie obowiązywać nowa nazwa – Woodeco.

1 lipca to kluczowa data w naszej organizacji, którą wszyscy na długo zapamiętamy – podkreślił już na wstępie Grzegorz Kulesza, dyrektor zarządzający Woodeco.

Zmiana na Woodeco – nowa nazwa i nowa strona internetowa

Jak poinformowała firma, rok 2024 to czas ogromnych zmian w firmie Pfleiderer. Wiosną producent oficjalnie poinformował o sprzedaży całości polskich udziałów Pfleiderer Polska spółce Breticontic Investments, którą reprezentują Bogdan i Elżbieta Kaczmarek oraz dla Innova Capital. Od razu po przejęciu rozpoczęto prace nad rebrandingiem marki.

Zmieniamy się, a zmiana to rozwój i wyzwania. Nowy właściciel to nowe inwestycje, a to daje nam szanse na rozwój. Widzimy więc w tej zmianie duży potencjał, który teraz możemy wykorzystać. I wykorzystamy – powiedział Grzegorz Kulesza.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

Marka zyska nie tylko nową nazwę, ale również nową stronę internetową.

Zmiana to poprawa jakości produktów, nowe inwestycje, również w ekologię i gospodarkę cyrkularną. Wprowadzanie nowych produktów i poprawa konkurencyjności cenowej – podkreślił Grzegorz Kulesza.

Budowa nowej marki

W stworzenie nowej nazwy, która właśnie zastępuje znaną wszystkim nazwę Pfleiderer, zaangażowanych było wiele osób.

Budowę marki Woodeco oparliśmy o rezultaty badań jakościowych, o analizę rynku, analizę trendów, jak również warsztaty wewnątrz organizacji – poinformowała Anna Szmurło, Communication Manager.

Jak się okazuje, do wymyślenia nowej nazwy włączyli się nawet sami pracownicy Pfleiderer. Pomysłów było wiele, ale zwycięzca mógł być jeden. W opinii firmy Woodeco w idealny sposób równoważy słowa związane z ekologią i drewnem.

Odpowiedzialny partner, to hasło doskonale odzwierciedla wizję marki Woodeco. To podkreślenie, jak ważne jest partnerstwo w relacjach z klientami, pracownikami, dostawcami, ale również odpowiedzialność o nasze środowisko naturalne oraz lokalną społeczność – powiedziała Anna Szmurło.

To, na czym budujemy naszą markę, to bardzo solidna strategia, posadzona na badaniach i zespół, który tę strategię wdraża – dodał Jakub Wołodko, dyrektor marketingu.

Dwa etapy rebrandingu

Rebranding marki to ogromne przedsięwzięcie, jednak zarówno Zarząd, jak i pracownicy Woodeco, podchodzą do zmiany z pozytywnym nastawieniem.

Zanim zdefiniowaliśmy strategię odpytaliśmy naszych klientów, pracowników i innych interesariuszy rynku, jak chcieliby widzieć nową markę i jak jesteśmy postrzegani w tej chwili. To z czego jestem dumny, to że w tych wszystkich wywiadach bardzo mocno zostało podkreślone partnerstwo. I to jest fundament, którego obiecujemy, że nie zmieniamy – dodał Jakub Wołodko.

Pfleiderer podzielił rebranding marki na dwa etapy:

  1. Pierwszy etap obejmuje zmianę nazwy marki na Woodeco oraz zmianę nazwy sieci dystrybucji na Woodeco Partner.
  2. Drugi etap to zmiana ekspozycji produktowej w punktach sprzedaży.

Zmiany związane z komunikacją zewnętrzną w zakładach produkcyjnych w Wieruszowie i Grajewie planujemy wdrożyć do połowy sierpnia, natomiast rebranding całej sieci do końca 2024 r. – poinformował Łukasz Spólny, Trade Marketing Manager.

Ponadto, jednocześnie z rebrandingiem, marka pracuje nad wdrażaniem bieżących projektów. Mowa tu nie tylko o nowej kolekcji Mood Stories, której oficjalna premiera zaplanowana jest na początek 2025 roku, ale również projekt infokiosków, które będą centralną i nierozerwalną częścią ekspozycji produktowej.

Infokioski będą służyły do prezentacji kolekcji Mood Stories w sposób cyfrowy i interaktywny. Jest to pewnego rodzaju nowość na rynku. Infokioski są stopniowo implementowane w punktach sprzedaży już od kwietnia tego roku, gdzie realizowane są projekty połączone z kuchniami pokazowymi – wyjaśnił Łukasz Spólny.

ZOBACZ TAKŻE: Pfleiderer w Wieruszowie z nową inwestycją

Producent ma w planach kolejne duże inwestycje i inne projekty, o których poinformuje już niebawem.