Newsroom

Polacy w czołówce odwiedzających targi interzum 2025

interzum 2025

Polacy w czołówce odwiedzających targi interzum 2025

Jako wiodące międzynarodowe targi, interzum 2025 wyznaczył kurs na przyszłość dzięki sile innowacji i przemyślanej strategii biznesowej. W gronie pięciu czołowych krajów pod względem liczby odwiedzających znalazła się Polska.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.


60 tys. odwiedzających ze 148 krajów i ponad 1600 wystawców z 57 państw – to bilans tegorocznej edycji. Targi interzum 2025 potwierdziły pozycję wiodącej na świecie platformy dla produkcji mebli i projektowania wnętrz. Wydarzenie po raz kolejny pokazało również, że jest impulsem dla zrównoważonej transformacji.

Przez cztery dni Kolonia stała się międzynarodową sceną dla innowacyjnych materiałów, komponentów i technologii, które ukształtują domy i miejsca pracy. Wyczuwalny optymizm, wnikliwe dyskusje i chęć wprowadzania zmian były cechami charakterystycznymi tegorocznej edycji. Tematem przewodnim wydarzenia było hasło „Rethinking Resources: Circular and Bio-based Solutions”. Branża wykazała się determinacją do odgrywania aktywnej roli w kształtowaniu drogi do oszczędzającej zasoby, zrównoważonej przyszłości.

Targi interzum 2025 po raz kolejny dostarczyły przekonującego dowodu, że są wiodącą platformą dla projektowania przyszłych przestrzeni życiowych. Opinie z rozmów z naszymi wystawcami potwierdzają, że jakość profilu odwiedzających była niezmiennie znakomita, a dyskusje między profesjonalistami odbywały się na najwyższym poziomie. Kolonia ponownie zyskała reputację doskonałego miejsca na międzynarodowe targi wnętrzarskie i meblowe. Współpracując z zaangażowanym sektorem, organizujemy wydarzenia o globalnym zasięgu tutaj, w mieście – skomentował Oliver Frese, dyrektor operacyjny Koelnmesse.

Targi interzum 2025 zgromadziły w Kolonii najważniejszych dostawców dla branży meblarskiej i sektora wnętrz. Odwiedzający ze wszystkich ważnych rynków sprzedaży spotkali się, by omówić najnowsze wydarzenia, nawiązać strategiczne partnerstwa i znaleźć praktyczne rozwiązania bieżących wyzwań. Wiodącymi krajami pod względem liczby odwiedzających były Włochy, Chiny, Hiszpania, Polska i Holandia. Międzynarodowy charakter wydarzenia był również widoczny wśród wystawców, odzwierciedlając globalne znaczenie omawianych i rozwijanych w Kolonii tematów.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

„Rethinking Resources” jako temat przewodni trafił do branży

U podstaw targów interzum 2025 leżało hasło przewodnie: „Rethinking Resources: Circular and Bio-based Solutions”, które przewijało się przez wszystkie hale wystawowe. Zrównoważony rozwój był dominującym tematem na stoiskach wielu wystawców: od pianek, przez płyty MDF i HDF, po recykling. Dzięki trzem segmentom wystawienniczym – Function & Components, Materials & Nature oraz Textile & Machinery – targi oferowały kompleksowy przegląd rynku. Jako platforma do dzielenia się trendami i wiedzą – interzum jest pełen innowacji i imponujących treści specjalistycznych. Kolonia była również miejscem wielu premier produktów, co podkreślało tempo rozwoju w branży.

Oprócz informowania o prezentacjach produktów wystawców, główny temat interzum 2025 znalazł również odzwierciedlenie w zróżnicowanym programie wydarzeń. Trzy fora trendów interzum dogłębnie przeanalizowały kluczowe kwestie wpływające na przyszłość branży: od materiałów biocyrkulacyjnych i zasobooszczędnego projektowania mebli po cyfrowy paszport produktu jako klucz do gospodarki o obiegu zamkniętym.

Scena trendów interzum po raz kolejny pełniła funkcję centrum wiedzy. Znani eksperci wygłosili prezentacje, w których dzielili się szczegółowymi spostrzeżeniami na temat międzynarodowych trendów w branży. Dostarczali również dogłębnych analiz rynkowych i omawiali obecne otoczenie regulacyjne. Scena produktów interzum uzupełniła program o praktyczne wskazówki dotyczące nowych produktów, najlepszych praktyk i przyszłościowych strategii. Wszystkie te prezentacje pokazały, że branża nie tylko obserwuje transformację, ale aktywnie bierze w niej udział.

interzum 2025
Fot. BIZNES.meble.pl.

interzum award 2025

Podobnie jak w latach ubiegłych, szczególnym punktem targów była nagroda interzum. W 2025 r. targi miały silny związek z tematem przewodnim, wprowadzając specjalną kategorię „Rethinking Resources” obok trzech standardowych kategorii. Spośród 146 zgłoszeń z 80 firm z 23 krajów jury ekspertów wybrało 66 wyjątkowych innowacji – w tym dwanaście zgłoszeń, które otrzymały najwyższe wyróżnienie: „Best of the Best”. Nagrodzone produkty zostały zaprezentowane na wystawie na Boulevard North i wzbudziły duże zainteresowanie odwiedzających targi.

interzum 2025 pokazało siłę woli branży do innowacji i siłę pragnienia zrównoważonych zmian. Już teraz patrzymy w przyszłość, w kierunku kolejnego wydarzenia, podczas którego zamierzamy nadal wspierać ten proces transformacji i stymulować nowe pomysły. Naszym celem jest dalsze oferowanie branży platformy, na której globalne trendy są nie tylko omawiane, ale aktywnie kształtowane – powiedział w swoim przemówieniu końcowym Matthias Pollmann, wiceprezes ds. zarządzania targami w Koelnmesse.

ZOBACZ TAKŻE: Fotorelacja z interzum 2025: przyszłość przemyślana na nowo

Kluczowe liczby dla interzum 2025

W interzum 2025 uczestniczyło 1616 wystawców z 57 krajów. Zaprezentowali się oni na 176 tys. m2 brutto powierzchni wystawienniczej. 86% wystawców przyjechało spoza Niemiec. Ze wstępnych danych, włączając w to ostatni dzień targów, wynika, że w interzum 2025 wzięło udział około 60 tys. gości branżowych ze 148 krajów. Przy czym około 77% z nich przyjechało z zagranicy. Kolejna edycja interzum odbędzie się w Kolonii w dniach 11–14 maja 2027 r.