Newsroom

Rekordowa sprzedaż mebli w maju

W maju 2025 r. sprzedaż mebli odnotowała dwucyfrowy wzrost.

Rekordowa sprzedaż mebli w maju

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację o dynamice sprzedaży detalicznej w maju br. Jak się okazało sprzedaż mebli r/r odnotowała dwucyfrowy wzrost.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Jak informuje GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4%. Z kolei w porównaniu z kwietniem 2025 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 3,2%. Natomiast w okresie styczeń-maj 2025 r. sprzedaż wzrosła o 3,5% w skali roku. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym, w maju 2025 r. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 2,9% wyższa niż w analogicznym miesiącu ub. roku i o 2,0% niższa niż w kwietniu br. Jak na tle innych grup towarów wyglądała w maju sprzedaż mebli?

Sprzedaż mebli mocno w górę

W maju 2025 r. znaczny wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. odnotowano w grupach:

  • meble, RTV, AGD – o 18,9%,
  • pojazdy samochodowe, motocykle, części – o 15,7%,
  • farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny – o 6,0%).

W grupach o wysokim udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” odnotowano wzrost sprzedaży paliw stałych, ciekłych i gazowych o 4,9%, a także żywności, napojów i wyrobów tytoniowych o 1,5%. Spadek sprzedaży nastąpił natomiast w grupie „pozostałe” (o 10,8%).

W maju 2025 r. wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących była o 6,2% wyższa niż przed rokiem. Tym samym udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” zwiększył się z 8,6% do 8,8%. Spośród prezentowanych grup o znaczącym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału obserwowano w przedsiębiorstwach z grup

  • tekstylia, odzież, obuwie – z 22,5% przed rokiem do 23,7%,
  • meble, RTV, AGD – odpowiednio z 16,4% do 17,3%).

Natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach. W tym przypadku był to spadek z 22,3% do 19,2%.

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre