Newsroom

Rośnie sprzedaż mebli, spada sprzedaż online

W maju br. sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) spadła o 7,7% w porównaniu z analogicznym miesiącem ub.r., ale była o 14,9% wyższa od sprzedaży w kwietniu br.

Rośnie sprzedaż mebli, spada sprzedaż online

Majowe dane dotyczące sprzedaży detalicznej są lepsze od prognoz ekonomistów. Odnotowano wzrosty w kategorii „meble, RTV i AGD” i spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet.

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Według danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) w maju br. zmniejszyła się o 7,7% w porównaniu z analogicznym miesiącem ub.r. Jednocześnie wobec poziomu z kwietnia br. była o 14,9%wyższa. Wyniki te okazały się znacznie lepsze niż oczekiwania rynku. W okresie styczeń-maj spadek sprzedaży wyniósł 6,2% w ujęciu rocznym.

Niższy poziom sprzedaży odnotowano w większości przedsiębiorstw. Wśród ważniejszych kategorii największy spadek odnotowano m.in. w „pojazdach samochodowych, motocyklach, częściach” – aż o 34%. Przedstawicieli branży meblarskiej z pewnością zainteresuje znaczny wzrost sprzedaży, który nastąpił w przedsiębiorstwach handlujących meblami, sprzętem RTV i AGD – o 14,4%.

Powrót klientów do sklepów stacjonarnych przełożył się na sprzedaż internetową, która w ostatnich miesiącach bardzo dynamicznie rosła. Jednak w maju ten trend uległ odwróceniu. Wartość sprzedaży detalicznej przez Internet była o 12,7% niższa niż w kwietniu, a jej udział w łącznej sprzedaży przedsiębiorstw (w cenach bieżących) spadł do 9,1% z 11,9 %w kwietniu. Jeden z największych spadków udziału e-sprzedaży w obrotach przedsiębiorstw zanotowały firmy zajmujące się handlem meblami, sprzętem RTV i AGD (z 28,6% w kwietniu do 15,6% w maju).

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre