Newsroom

Sprzedaż mebli powyżej średniej

Salon Agata Meble.

Sprzedaż mebli powyżej średniej

Główny Urząd Statystyczny podał informacje o sprzedaży detalicznej w lipcu. Jak na tle innych branż wypadła sprzedaż mebli?

Reklama
Słownik meblarski. Materiałoznawstwo nie tylko dla profesjonalistów. Banner reklamowy śródtekstowy 750x200 px.

Jak poinformował GUS, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,8%. W porównaniu z czerwcem 2025 r. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 4,4%. W okresie styczeń-lipiec 2025 r. sprzedaż wzrosła o 3,3% w skali roku (wobec wzrostu o 4,9% w analogicznym okresie 2024). Jaką dynamikę miała w tym czasie sprzedaż mebli?

W lipcu 2025 r. wysoki wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. odnotowano w grupach:

  • meble, RTV, AGD (o 15,3%),
  • tekstylia, odzież, obuwie (o 14,7%),
  • pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 10,7%).

W lipcu br. nieznacznie spadła natomiast sprzedaż mebli, RTV i AGD przez Internet. Problem dotyczy nie tylko mebli, bowiem udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” spadł z 8,8% do 8,6%. Z drugiej strony wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących była o 2,5% wyższa niż przed rokiem.

Spośród prezentowanych grup o znaczącym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału obserwowano m.in. w przedsiębiorstwach z następujących grup:

  • prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach (z 22,7% przed rokiem do 19,6%)
  • meble, RTV, AGD (odpowiednio z 17,6% do 17,5%).

Wzrost udziału wykazały natomiast m.in. jednostki z grupy tekstylia, odzież, obuwie (z 22,5% do 23,4%).

Reklama
Banne 300x250 px Furniture Romania ZHali Imre

W okresie styczeń-lipiec 2025 r. sprzedaż mebli, RTV i AGD w cenach stałych wzrosła r/r o 12,5%.